Znate što trebate napraviti. Znate i zašto to trebate napraviti. Znate čak i koje korake trebate poduzeti kako biste to napravili. Ali ima jedan problemčić – nikako da se pokrenete. Ovo je česti slučaj. Možda se radi o kroničnom odugovlačenju ili ste toliko opterećeni time da ste sasvim paralizirani. U svakom slučaju, vaše obaveze vas čekaju, sakupljajući (u prenesenom ili čak doslovnom smislu) prašinu i iz dana u dan vam izgledaju sve opakije.
Ali imamo dobre vijesti za vas. Možete se lako motivirati za ovakve zadatke uz tri jednostavne navike:
1. Razdijelite zadatak na manje dijelove
Podjela projekata ili ciljeva na manje dijelove će vam pomoći da se prije i lakše pokrenete, dok vam istodobno pomaže izbjeći osjećaj da imate preveliki posao pred sobom. Ako je vaš zadatak na primjer organizirati neki događaj, razbijte proces na manje dijelove – npr. 1. Napravite raspored događanja za event; 2. Zatražite ponude od dobavljača; 3. Čujte se s dobavljačima; 4. Nabavite potrebnu opremu za event ...), a nakon toga razbijte ove zadatke na mikrozadatke (1. Napišite kratki pregled događaja; 2. Napišite što vam je sve potrebno za realizaciju eventa; 3. Istražite na internetu kako su slični eventi organizirani... itd.) Bit mikrozadataka je stvaranje dovoljno malih zadataka koji će vam se činiti jednostavni za napraviti u fizičkom, mentalnom i emocionalnom smislu. Ovo će vam pomoći da se pokrenete.
2. Odajte si priznanje za završeni posao
Često nismo ni svjesni procesa dovršavanja manjih dijelova projekta ili ostvarenja nekog cilja. Pametni ljudi imaju naviku s oduševljenjem prihvaćati priznanja za bilo kakav zadataka koji su dovršili, bez obzira kako se činio malen i nebitan. Oni znaju da ne treba čekati dok posao bude 100% gotov da proslave uspjeh. Umjesto toga kreiraju dodatnu pozitivnu energiju tijekom obavljanja posla, prepoznavajući svaku fazu koju su dovršili.
3. Planiranje vremena – prestanite odgađati
Pametni ljudi imaju naviku izrade vremenskog plana kako bi se riješili odugovlačenja. Vremenski plan je metoda pripisivanja vremenskih jedinica onim zadacima koje želite dovršiti (ali ne radi se o opisu poslova iz minute u minutu tijekom dana). Evo nekoliko savjeta kako napraviti vlastiti vremenski plan:
1. Korak: Različitim grupama aktivnosti dodijelite određeno vrijeme. Svatko ima trenutke kad ima više ili manje energije, kad se može ili ne može koncentrirati ili usmjeriti pažnju na nešto. Volite li više napraviti dnevni plan ujutro ili navečer za idući dan? Kad ste najkreativniji tijekom dana? Koristite svoje bolje trenutke da najteže zadatke. S druge strane, periode kad se ne osjećate najproduktivnije iskoristite za rutinske zadatke i obaveze.
2. Korak: Odvojite vremenske jedinice za dovršetak određenih stvari. Imajući na umu svoje „jače“ trenutke u toku dana, prijeđite kroz kalendar i unesite u raspored za određeni dan ili određeno vrijeme kad ćete raditi na nekom zadatku. Najučinkovitije su vremenske jedinice od 15 minuta do dva sata . Svakih sat vremena uzmite 10-minutnu stanku i odmorite se od posla. Nemojte planirati svoje vrijeme samo u glavi – zapišite to. Bitno je da imate sve na papiru.
Izvor: pinkmagazine.com