Izuzetno nam je zadovoljstvo predstavljati vam mlade i uspješne poduzetnice koje su svojom sposobošću i radom uspjele u poslovnom svijetu. Jedna od takvih je i Manuela Šola Oršić, vlasnica i direktorica Abrakadabre, agencije za odnose s javnošću i event management. Uz to članica je Izvršnog Odbora Udruge malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) i Hrvatske udruge za odnose s javnošću, a kao pasionirana jedriličarka članica je i Hrvatskog jedriličarskog saveza. Svoje početke i pokretanje vlastitog businessa opisuje ovako:
Na otvaranje vlastite PR agencije odlučila sam se prije otprilike pet godina. Ta odluka došla je kao neki prirodan slijed iz više razloga. Ja i sama potječem iz poduzetničke obitelji u kojoj je „životna“ dinamika oduvijek bila na visokoj razini. To je nešto s čim odrastete, što postane sastavni dio vašeg bića i što vas na neki način odredi kao osobu. Vrlo brzo po završetku fakulteta znala sam da ću se otisnuti u poduzetničke vode. To je nešto što je bilo samo pitanje vremena, a ja sam imala snažnu volju, samopuzdanje i sretan splet okolnosti, pa se sve dogodilo zapravo jako brzo. Iz današnje perspektive to smatram sretnom okolnošću jer u toj dobi čovjek je pun entuzijazma, elana i ne zna što ga zapravo čeka. Jedino što osjeća je veliko uzbuđenje jer konačno „uzima život u svoje ruke“ i zna da možda kreće u avanturu života, ali ne zna njene razmjere. I to je najbolje u cijeloj priči. Da sve što vas čeka znate unaprijed, pitanje je koju biste odluku donijeli.
Prije otvaranja PR agencije bavila sam se event managementom i u tom razdoblju stekla veliko iskustvo u organizaciji evenata različitog obujma i sadržaja – od vrlo komercijalnih do protokolarnih evenata. To je radoblje kada se stječu prva poslovna iskustva, gdje poprimate osnovne poslovne vrijednosti i moram reći da sam imala sreće da sam radila za kompanije koje njeguju dobre poslovne vrijednosti, potiću kreativnost i razvoj pojedinca, pa je i okruženje sigurno utjecalo pozitivno na moj razvoj i želju za vlastitim businessom.
Završili ste Ekonomski fakultet u Zagrebu, Školu za osobni i organizacijski razvoj, te Londonsku školu za odnose s javnošću. Sada pohađate CBA Cotrugli Business Academy – Executive MBA. Pomaže li Vam to iskustvo u samom poslu i je li vođenje vlastitog biznisa tek početak novog svakodnevnog učenja?
Svaka od navedenih edukacija stvorila je u meni temelje za moj sadašnji i budući rad. Time želim reći da da mi je primjerice Škola za osobni razvoj pomogla da usavršim vještine koje se tiču odnosa s ljudima, ali i sa samom sobom. Naučite ovladavati nekim specifičnim i često zahtjevnim poslovnim situacijama. Londonska škola za odnose javnošću dala mi je neka znanja upravo u tom segmentu. Iz svake edukacije, ako želiš možeš izvuči upravo ono što ti treba i svaka od njih za mene ima posebnu vrijednost baš iz razloga što je za mene znanje visoko na ljestvici kada govorimo o poslu. Ja imam tu sreću da vrlo brzo mogu provjeriti da li usvojena znanja i vještine funkcioniraju u praksi, mogu ih brzo implementirati i to je jedna od prednosti male kompanije – puno ste fleksibilniji i okretniji, brže možete uvoditi ili korigirati postojeće poslovne procese i analizirati postignuto.
U Hrvatskoj postoji više PR agencija - gdje Vi vidite svoju agenciju na tržištu i kako se nosite s konkurencijom?Po čemu se razlikujete od njih?
Konkurencija je za mene prije svega zdravi i nužno potreban element na tržištu. Da nema konkurencije, zapravo ne bismo imali taj natjecateljski duh koji nas pokreće. Abrakadabra je agencija koja na PR gleda kao na vrlo kreativan posao. Ono što nam je osobito bitno u poslu je razumijevanje samog businessa na način da smo u svakom trenutku usmjereni na poboljšanje poslovnih rezultata naših klijenata, da osluškujemo njihove potrebe i potrebe tržišta i da i jedno i drugo pokušamo što bolje razumijeti i doći do najboljih riješenja.
Što su za Vas ključni elementi za uspješno poslovanje?
Ono što ja smatram jednim od najvažnijih preduvjeta za uspjeh u poslu je svakako znanje, sposobnost osluškivanja tržišta, fleksibilnost, otvorenost novim tehnologijama, trendovima, prijateljski i dobar odnos s klijentima, dobavljačima i zaposelnicima i naravno sve to uz „malo“ sreće...
Predstavlja li Vama posao koji radite zadovoljstvo?Zbog čega Vam je zanimljiv?
Ja sam po tom pitanju vrlo jednostavna. Da mi posao koji radim ne predstavlja zadovoljstvo, vjerojatno bih brzo razmišljala o promjeni. Kao što vidite ja sam još uvijek u ovom poslu i vjerujem da će ta obostrana ljubav trajati još dugi niz godina. Ono što se vremenom mijenja je činjenica što je za vas posao u određenom trenutku. Na samom početku bila sam ono što bi se reklo „one man band“ dok je danas moj posao baziran na razvoju tvrtke i razvoju nekih novih tržišta. Još jedan od razloga koji ovaj posao čini iznimno interesantnim je to što radimo klijente iz najrazličitijih industrija što mene i tim ljudi s kojima radim na određeni način „tjera“ da neprestano usvajamo nova znanja i razvijemo se.
Kako se snalazite u usklađivanju poslovnih i privatnih obveza? Imate li vremena za sebe i svoju obitelj?
Na samom početku svoje poslovne karijere imala sam kao i većina mladih ljudi sliku o tome kako je moguće savršeno uskladiti privatni i poslovni život, no vrlo brzo sam napustila tu slatku iluziju. Danas živim na način da pokušavam naći neko najbolje kompromisno riješenje. Mislim da sam trenutno u životnoj fazi kada sam prioritet dala poslu, ali vjerujem da će se to ciklički izmjenjivati, tako da će i moj privatan život imati prioritet u određenoj fazi. Sve se na ipak svodi na to da se čovjek pokušava što bolje prilagoditi na svaku novonastalu situaciju. Na što god se odlučili najvažnije je da vas odluka čini sretnim i u potpunosti ispunjava.
Što Vas najviše opušta?
Ponekad u šali znam reći da za sve ono što me opušta nemam vremena. Naravno, nije tako. Jako me opušta tjelovježba bilo da se radi o jogi, pilatesu ili joggingu. To me oslobađa stresa i to je ono što nazivam pozitivnom ovisnošću. Na isti način uživam i u putovanjima bila ona poslovne ili privatne prirode, ali i u kavi s prijateljicama, malim ženskim razgovorima ili čitanju zanimljive knjige.
Kaže se da iza svakog uspješnog muškarca stoji žena. Tko stoji iza uspješne žene?
Ja bih to podijelila ovako. Kada govorimo o uspješnoj poslovnoj ženi onda mislim da iza nje stoji tim ljudi s kojima radi, najbliži suradnici, znanje ili razne naučene i prirodne vještine. Kada bih govorila o sretnoj i uspješnoj ženi, bez onog „poslovnoj“, onda su to u prvom redu obitelj i prijatelji, odnosno svi ljudi s kojima imaš blizak i emotivan odnos.
Što je Vama glavni, svakodnevni pokretač, motivator?
Jedan od meni najvažnijih pokretača u cijeloj priči je da imate toliko životne sreće da radite posao koji volite. Tada vam ništa nije teško i tada vam je svaki dan novi izazov. Mene motivira kada vidim zadovoljstvo svojih klijenata, ali jednako tako i tima ljudi s kojima radim. Kada se za nešto jako namučite, dobro napravite i na kraju za sve to dobijete pohvalu..to je osjećaj za mene ravan onomu kao da idite po Oscara...
Imate li savjet za naše čitateljice?
Kada sam razmišljala o početku svoje poduzetničke karijere prvo sam sama sa sobom raščistila nekoliko bitnih stvari. Jedna od njih je da shvatite što zaista u životu želite, da osvjestite svoje kvalitete i da smognete dovoljno hrabrosti da napravite iskorak. Upravo on, može vas u trenutku dovesti u poziciju koju ste dugo priželjkivali. I ta nazovimo je snaga i spremnost da se odvažite na nešto, vrlo često ključ je samog uspjeha uz neizostavne prave životne vrijednosti.