Jedan od načina na koji poznate marke žele učvrstiti i ojačati svoju poziciju je jačanjem branda. Walt Disney Parks & Resorts angažirao je agenciju mcgarrybowen kako bi u javnosti podigla među ljudima svijest o njihovom brandu. Tako se rodila suradnja poznate svjetske fotografkinje Annie Leibovitz i svjetskog lanca Walt Disney Parks & Resorts upravo na jednom takvom projektu – kultnom pripovijedanju putem fotografija u "Disney Dream Portraits Series". Prilikom zamišljanja ove kampanje krenuli su od osnova – kako na djecu djeluju priče. Htjeli su povezati frazu „Jednom davno...“ i „Fotografija govori više od 1000 riječi“ i tako se rodila ova impresivna kampanja "Disney Dream Portraits Series". Angažiranjem čitavog niza poznatih imena, poput Johnnyja Deppa, Scarlett Johansson, Davida Beckhama, Beyonce, Russell Branda,… Walt Disney Parks & Resorts je obnovio kultne Disneyeve bajke, a za fenomenalne fotografije zaslužna je Annie Leibovitz .
„Cijelo vrijeme se događaju stvari koje su neočekivane, nekontrolirane, neobjašnjive, čak i čarobne.“ Annie Leibovitz
Što se događa kad spojimo fotografkinju koja je snimila neke od najimpresivnijih fotografija današnjice s najpoznatijim likovima svih vremena? Tada nastaje kreativnost koja zamagljuje granice između umjetnosti i oglašavanja.
Na Cannes Lions Festivalu Annie Leibovitz i Leslie Ferraro, izvršna potpredsjednica Walt Disney Parks & Resorts opisale su kako je došlo do ove suradnje te kako su tekla snimanja s poznatim licima.
U 2004.g. Walt Disney Parks & Resorts su poželjeli pokrenuti globalnu kampanju koja će ljudima dočarati čaroliju koju mogu doživjeti u njihovim zabavnim parkovima i to na način u kojem pop kultura upoznaje Disneyevu kulturu, objasnila je Leslie Ferraro. Annie Leibovitz s oduševljenjem je prihvatila ovu kampanju o pričanju priča: „Ne može biti bolje od ovog – za mene je ovo bio nevjerojatan projekt. Bio mi je to predivan trenutak u životu – kad me Disney zamolio da snimim fotografije o njihovim kultnim pričama. Meni je to više od oglašavanja. Na tom smo projektu angažirali brojne zvijezde koje su s oduševljenjem prihvatile svoje uloge. Ne znam zašto, no znam da im je pogodilo neku unutarnju točku koja je potaknula sjećanja iz njihovog djetinjstva ili imaju svoju djecu kojima Disney puno znači.“
Annie Leibovitz je opisala najzanimljivije događaje sa snimanja. „Scarlett Johansson je bila smiješna na snimanju – mene brinulo koliko blizu animiranom filmu možemo doći na snimanju. U pitanju je bila tijara, nismo znali da li je treba staviti na glavu ili ne, kako se će ona osjećati, stoga sam je pitala: „Scarlett, hoćeš li nositi tijaru?“ na što je ona odgovorila: „Dajte mi tu tijaru – pa ja sam Pepeljuga!“. Vidjelo se da se sasvim uživjela u ulogu i da sanja o tom trenutku od djetinjstva.“
Gordon Bowen je malo pojasnio situaciju:“Morate znati da to nije bila plastična tijara iz zabavnog parka – radilo se o tijari Harryja Winstona vrijednoj 6 milijuna dolara.“
Annie nastavlja: „U tom sam trenutku shvatila koliko Pepeljuga znači Scarlett Johansson i koliko se duboko povezala s likom. Pepeljuga je jedna od najznačajnijih priča s kojima smo se upoznali kao djeca. Obzirom da se radilo o prvom snimanju, nismo ni znali koliko ljudima bajke znače. Tijekom snimanja do mene je došla mama Scarlett Johansson i rekla mi da je Scarlettin san oduvijek bio da bude Pepeljuga. Uglavnom sve zvijezde koje smo željeli angažirati su htjele biti princeze“, objašnjava Annie.
„Jedan od trenutaka koji me stvarno dirnuo na snimanjima bio je onaj s Julianne Moore. Scena je bila snimana u dva dijela. Angažirali smo američki plivački tim za snimanje Male princeze sirene, tako da su Michael Phelps i ostatak tima plivali s ribljim repovima u velikom bazenu – bilo je to predivno za vidjeti. Julianne Moore je pristala sudjelovati u kampanji jer je „Mala princeza sirena“ najdraža priča njenoj kćeri. Scenu smo pripremili tako da je Julianne Moore sjedila na kamenu s ribljim repom dok se u pozadini vrtila glazba iz crtanog filma „Mala princeza sirena“. U tom je trenutku njena kćer ušla u studio i vidjela svoju mamu kako sjedi kao mala princeza sirena. Potrčala je prema njoj, nije mogla vjerovati što vidi, a svima u studiju su krenule suze niz obraze.“
Opisala je još neke od dojmljivih scena sa snimanja:
„Na snimanju „Opsjednutog dvorca“ Jack Black je glumio duha autostopera. Mislim da je jako dugo proučavao taj lik jer kad je došao na snimanje u trenutku se preobrazio u duha. Rekao mi je da je kao dijete imao poster tog duha na zidu spavaće sobe.
Još jedna od zvijezda koja me se dojmila sa snimanja bio je Johnny Depp – za početak trebalo nam je neko vrijeme da ga uopće nađemo i to na setu. Glumio je lik koji se zapravo temelji na vožnji u Disneylandu. Pirati s Kariba su vožnja u parku – Disneylandu. Dakle, prvo smo ga trebali naći – vrlo se dobro uživio u ulogu pirata. Tijekom snimanja, dok je stajao naslonjen na konope broda, imali smo puni set ljudi, no mogli ste čuti iglu u padu jer su sve žene bile očarane njime. Jako je karizmatičan i nevjerojatan.
Za neka snimanja se bilo jako teško pripremiti – npr. snimanje Ursule s Queen Latifah. Doslovno smo zamrznuli jednu scenu iz crtanog filma i izradili je u stvarnosti. Queen Latifah je ušla u golemi gumeni kostim hobotnice koji smo napravili na setu i radili smo snimanje s njenom kosom, a ne perikom, no nije baš ispalo onako kako smo zamislili pa smo morali ponavljati snimanje. Prvo snimanje je trajalo 9 sati, no zatim smo se morali vraćati idući tjedan i ponovo snimiti scenu.“
"Tijekom rada na ovom projektu, kao i suradnje sa svim zvijezdama koje su sudjelovale na snimanjima shvatila sam da je ovo više od rada na nekoj kampanji, više od oglašavanja – to je život. I zato mi se tako dopalo to raditi", zaključila je Annie Leibovitz.
Foto: Disney/Annie Leibovitz
Cannes Lions
Petra Novosel