American Express je potvrdio i osnažio ugled vodeće kartice na hrvatskome tržištu. To je najpopularnija kartica, s puno pogodnosti, prihvaćena na velikom broju prodajnih mjesta, sigurna te tehnološki naprednija od drugih kartica na tržištu. Rezultati su to najnovijeg istraživanja Credit Card Monitoringa (CCM), koje GfK – Centar za istraživanje tržišta d.o.o. provodi od 2002. godine.
American Express suvereno drži prvo mjesto, ostvarivši ne samo najbolje rezultate na sve tri razine prepoznatljivosti brenda, nego i rast. Čak 97% ispitanika, građana Republike Hrvatske je čulo za American Express karticu, što je za 3% više u odnosu na prošlu godinu. American Express kartica se najčešće navodi i na ukupnoj spontanoj razini, 73% ispitanika, a najbolje rezultate ostvaruje i u kategoriji "Top of the Mind", odnosno kao prvi spontano navedeni odgovor – što ujedno predstavlja najznačajniji "brand awareness indicator". Tako je trećini građana (31% ispitanika) American Express prvakartica na umu, što je 6% više u odnosu na 2016. godinu.
Visokoj prepoznatljivosti American Express brenda svakako su doprinijele i reklamne kampanje koje i prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja, u usporedbi s drugim kartičnim brendovima, ostvaruju najvišu razinu prepoznatljivosti, uključujući 41% ispitanika koji su ih zamijetili, što predstavlja rast od 4% u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.
Stalno unapređivanje kvalitete usluge i pogodnosti American Express kartica potvrđuje i kontinuirano visoko zadovoljstvo korisnika ovih kartica, koji ih više uzastopnih godina ocjenjuju s visokom prosječnim ocjenom od 4.5 (na skali od 1 do 5). Tako je i u 2017. godini među kreditnim/charge karticama American Express dobio najvišu ocjenu zadovoljstva korisnika. American Express, uz još jedan kartični brend, ima najveći udio korisnika koji imaju namjeru koristiti ove kartice i u sljedećih godinu dana. Također, od svih korisnika kreditnih/charge kartica najviše su korisnici American Express kartica skloni preporučiti svoju karticu drugima. Ovogodišnje istraživanje je ukazalo i na veći broj korisnika koji namjeravaju početi koristiti novu karticu u sljedećih godinu dana – njih 9%, što je rast od 3% u odnosu na 2016., a među njima najveći interes vlada upravo za American Express brend.
Prema rezultatima CCM-a najpopularnija vrsta kredita putem kartica među hrvatskim građanima je obročna otplata bez kamata i naknada, koja je ostvarila rast od 12% u odnosu na prošlu godinu. Ovu pogodnost najviše koriste American Express korisnici (83%), zahvaljujući velikom broju prodajnih mjesta na kojima je ona danas dostupna za korisnike ovih kartica, uključujući više od 32.000 prodajnih mjesta American Expressa diljem Hrvatske.
Zaključno, American Express snažno drži ugled vodeće kartice na našem tržištu, uspjevši ga čak i ojačati. Ispitanici ovu karticu doživljavaju kao najbolje prihvaćenu karticu na velikom broju prodajnih mjesta, s velikim brojem pogodnosti, karticu koja ulijeva osjećaj sigurnosti te tehnološki naprednu u usporedbi s ostalim karticama. U odnosu na prethodne godine ova kartica se više percipira kao kartica s brzom i jednostavnom procedurom njezinog odobravanja.
CCM – Credit Card Monitoring je sindicirano istraživanje o tržištu kartica koje GfK – Centar za istraživanje tržišta d.o.o. provodi od 2002. godine u sklopu svoga Financijskog omnibusa. Istraživanje je provedeno u ožujku 2017. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1,000 građana Hrvatske, starijih od 15 godina, metodom osobnog anketiranja u kućanstvima ispitanika.
American Express u Hrvatskoj
American Express brend u Hrvatskoj je prisutan 45 godina te je on jedan je od najpoznatijih svjetskih brendova uz koji se vežu najviše vrijednosti. Ovlašteni izdavatelj American Express kartica na hrvatskome tržištu je PBZ Card, u vlasništvu Privredne banke Zagreb d.d. Danas je PBZ Card vodeća kartična kuća u Hrvatskoj s oko 500.000 izdanih American Express kartica u Hrvatskoj, oko 60.000 prodajnih mjesta te dvadesetak American Express proizvoda kreiranih prema potrebama i zahtjevima različitih skupina korisnika.