Različiti ugodni i neugodni mirisi obilježavaju naš život te pritom mogu pobuditi sjećanja na neke prošle događaje... Industrija parfema danas ima vrlo značaju ulogu ne samo u higijeni čovjeka, nego je postala stvar kulture življenja. Naime, skupe parfeme nitko danas ne nosi kako bi prekrio svoj prirodni (ponekad i neugodan miris), kao nekad, što je bila primarna namjena parfema.
Danas parfemi su postali, može se reći, dio kulture življenja, dio nečije osobnosti i obilježje nečijeg karaktera. Ako imate poteškoća u odabiru pravog i omiljenog parfema, koji bi dogovarao vašem ukusu i osobnosti, mi vam možemo pomoći u tome, no prije toga, trebate nešto o načinu odabira parfema. No, prije toga pročitajte nešto o povijesti i nastanku prvih parfema i njihovoj originalnoj namjeni.
Povijest mirisa
Jeste li pročitali knjigu „Parfem“ Patricka Süskinda, u kojemu se radnja događa u vrlo prljavom Parizu u 18. stoljeću kojim su se naravno širili nesnošljivi neugodni mirisi? U njemu je živio serijski ubojica vrlo istančanog mirisa koji je ubijao žene i od njihove kože želio stvoriti vlastiti savršeni parfem... Ako niste, učinite to. U njoj ćete saznati mnoge tajne proizvodnje parfema i važnosti mirisa, na jedan vrlo dekadentan i groteskni način.
Prava povijest parfema seže ipak davnije, još stari u Egipat, gdje se za dobivanje esencijalnih ulja koristilo cvijeće i bilje, jela i začini koje su muškarci i žene nanosili na svoja tijela, prije i poslije kupanja. Kleopatra je definitivno jedna od osoba koja je proslavila parfeme koristeći mirise esencijalnih ulja u svojim kupkama. Upravo taj luksuz vodećeg staleža proširio se kasnije današnjom Sirijom, Libanonom, Italijom, Francuskom i tako dalje.
Druga povijesna osoba koja je tražila poseban miris koji će biti samo njezin i koji će ju obilježavati bila je francuska kraljica Marija Antoaneta, pa je čak radila zabilješke po tom pitanju. Naime, čak je i za to zaposlila parišku parfumeriju Lubin koji su trebali za nju proizvesti miris, a njegovu recepturu držati u tajnosti. Miris je dobila, no ubrzo nakon toga pogubljena je na giljotini. I danas taj miris postoji na tržištu i zove se „Black Jade“.
No, kroz duga stoljeća, prije i poslije Marije Antoanete parfemi su služili za prekrivanje mirisa tijela ili bolje rečeno vonja. Naime, poznato je da ljudska higijena kroz povijest gotovo da i nije postojala, gledajući na današnje standarde. Ljudi su se prali svega nekoliko puta na godinu.
Ipak, prava povijest parfema započinje 20-ih godina prošlog stoljeća kada je proizveden parfem Chanel No.5, koji je i danas najprodavaniji parfem svih vremena.
Danas, uz poznate modne i kozmetičke kuće, mnoge manje ili više poznate zvijezde izdaju parfeme pod dvojim imenom, koji je očito itekako unosan posao. Trend u kojem zvijezde imaju svoje parfeme i nije započeo tako davno, točnije 1991. godine s Elizabeth Taylor na tržište lansirala svoj prvi parfem pod nazivom „White Dimonds“. Ostatak je povijest. Danas je pod imenom Jennifer Lopez izašlo je 16 parfema, Celine Dion 15, a pod imenom Paris Hilton 11 i tako dalje. Mnoge zvijezde i zvjezdice imaju „svoje“ parfeme.
Upoznajte svoj miris
Miris treba biti onakav kako želite mirisati u odnosu na nekog ili nešto. Dok birate taj poseban parfem, prvo što trebate učiniti je upoznati svoj prirodan miris, jer upravo on će dodati novu dimenziju i osobnost mirisu koji ćete odabrati. Nije bitna marka parfema, važno je samo da vam se sviđa i da vam pristaje. Primjerice, biste li voljeli kada se nalazite u liftu netko pomisli „Ona nosi Chanel No. 5“ ili biste voljeli da osoba pomisli „Ova žena miriše savršeno“?
U biti, na kraju sve svodi na vašu osobnost i vašu odluku kako želite mirisati određeni dan. Možete na sebe nanesti najskuplji parfem, ali ako on ne odražava vašu sposobnost i ono što želite biti i predstavljati, tada miris ostaje samo miris.
Kako bismo vam olakšali u odabiru tog posebnog mirisa po kojem želite da vas pamte, evo što još morate znati prilikom kupnje parfema:
- Mirisni žargon
Ovo je možda najteži dio za razumjeti; razliku između Parfema, Eau de Parfum, Eau de Toilette, Eau de Cologne.
Razlika je u tome što parfem je sastavljen od najviše aromatičnih sastojaka (15% do 20%), dok Eau de Toilette ima u sebi oko pet posto aromatičnih sastojaka. Eau de Parfume nalazi se negdje između Parfema i Eau de Toilette po postocima aromatičnih sastojaka. Eau de Cologne ima vrlo malo aromatičnih sastojaka.
- Isprobajte ga na svojoj koži
Kada birate parfem, poprskajte ga po svojoj koži, jer tada ćete jedino dobiti pravi dojam mirisa. Naime, uz individualni miris svake ljudske kože, također, ona se razlikuje po svojem pH-u što utječe na miris. Također, prije kupnje parfema, pričekajte barem pet minuta i tada mirisanjem mjesta na koje ste nanesli parfem uvjeriti se je li to miris koji vam se sviđa i koje želite.
Ako imate vremena, nemojte brzati s odabirom i kupnjom, jer tek nakon 20-ak minuta ćete osjetiti one mirisne note koje su na početku bile prikrivene nekim drugim jačim mirisnim sastojcima.
Mali naputak - prilikom kupnje parfema imajte uz sebe malo kave, koju možete udahnuti između odabira mirisa, kako biste neutralizirali sve pomiješane mirise. Naime, nakon što isprobate tri mirisa, vaša mirisna osjetila više neće biti vjerodostojna. Na taj način izbjeći ćete kupovinu krivog mirisa.
Izađite na ulicu, jer aromatična ulja u parfemima reagiraju na toplinu na vašoj koži i okruženju. Ako testirate parfem u klimatiziranoj prodavaonici vjerojatno nećete dobiti pravu reakciju mirisa parfema na vašoj koži. Kada za sebe kupujete parfem, ne trebate žuriti. Možete ga kupiti i dan poslije...
(vam)