Znaš onaj osjećaj kada se vratiš s godišnjeg odmora umornija no što si na njega otišla, a prvi radni dan čini ti se nevjerojatno stresan? Većina se ljudi susrela s takvim emocijama po povratku s godišnjeg odmora, no rijetko tko se s njima zna adekvatno nositi. Naime, psiholozi tvrde da nenadano opuštanje od svakodnevnih obaveza tijekom ljetovanja može u konačnici prouzročiti kontra efekt - na kraju budemo umorniji no što smo bili na početku.
Kako ti se ne bi dogodilo da po povratku na posao odmah doživiš omanji panični napadaj ili osjetiš valove anksioznosti, slijedi naših pet korisnih savjeta koji ti uvelike mogu olakšati tranziciju iz ljetnog u jesensko, radu posvećeno razdoblje.
"To do" liste su tvoj saveznik
Najkraći put do efikasnog obavljanja zadatka definitivno je planiranje redoslijeda obavljanja zadataka. Stoga – nabavi zgodan blokić ili rokovnik i kreni raditi svoje dnevne ili tjedne „to do“ liste koje će ti uvelike pomoći pri organizaciji vremena. Vremenska organizacija je ključ nošenja sa stresnom svakodnevicom, pa je dobro rasporediti si tekuće obaveze kroz nekoliko dana, a ne sve natrpati u jedan. Pomno razmisli o svim obvezama koje te čekaju te ih rasporedi u svoj raspored tako da i dalje imaš vremena za sebe i svoje potrebe, a ne da ih obavljaš sve odjednom i onda „pregoriš“ od stresa.
Odmor ti i dalje treba biti prioritet
Kad kažemo odmor, ne mislimo da opet negdje odmah putuješ već da se svakog dana pokušaš solidno naspavati. Obavezno se prije radnog dana dobro odmori. Ako imaš problema sa spavanjem, popij neki umirujući čaj kako bi se opustila. Možda će ti trebati neko vrijeme da se vratiš u rutinu, ali to je normalno i dogodit će se, uz malo vremena i strpljenja.
Organiziraj svoj radni stol
Čak i ako si očistila svoj radni stol prije odlaska na godišnji, vjerovatno je da neće biti u istom stanju u kakvom si ga ostavila. Uzmi si vremena da sortiraš zbrkane izvještaje, neotvorenu poštu ili post-itove, i odvoji važne dokumente od onih koji više nisu relevantni. Ovo će ti pomoći da se osjećaš organiziranije i spremnije za zadatke koji su pred tobom.
Pazi na "burnout" - uzimaj pauze!
Čak i ako ti se čini da ti se tijekom ljeta nagomilalo stotinu obaveza koje sad sve odjednom moraš obaviti - to objektivno nije tako. Pokušaj racionalno sagledati situaciju i rasporediti svoje poslove kroz nekoliko dana ili pak sati, no najbitnije je da ne zaboraviš uzimati pauze od posla. Ako samo juriš sa zadatka na zadatak, vrlo je velika šansa da ćeš ubrzo početi naslućivati prve znake stresa i anksioznosti. Stoga, svoj dan pokušaj maksimalno iskoristiti, ali tako da svaka dva sata (najmanje) uzmeš 15 minuta pauze od posla za svoje misli. Udahni, popij omiljeni napitak i budi svjesna da nema poslovnog zadatka bitnijeg od tvog psihičkog zdravlja.
Izdvoji vrijeme za svoje male rituale
Kupka navečer, piling tijela, čitanje omiljene knjige ili šetnja parkom u samoći – self-care rituali imaju brojna lica, a svaka osoba ima neko svoje sitno zadovoljstvo koje joj popravlja dan. Te male sitnice u životu mogu nam uvelike olakšati nošenje s dnevnim problemima te nas učiniti sretnijima, stoga bismo im definitivno trebali posvetiti adekvatnu pažnju. Potrudi se stoga pobrinuti i za sebe, a ne samo za druge. Ugodi si na način koji ti najbolje odgovara i primijetit ćeš kako takvi mali rituali zadovoljstva imaju iznimno pozitivan utjecaj na tvoje emocionalno stanje.