Revija znalački urađenih fotografija potvrđuje kako su kreatorice sve prisutnije u visokoj modi, ranije rezerviranoj za muške krojače. Ali treće tisućljeće mijenja stara uvjerenja pa su Sonya Rikiel u društvu kćeri Nathalie, koja kreće majčinim stopama, sa mnogo manje talenta i rječitim smislom za kopiranje slavne majke, pokazale prozirnu čipkastu haljinu što djeluje kao tetovirana na savršenom tijelu Danijele.
Ivana Omazić čiji se talenat i rafiniranost više ne otkrivaju, slikala se s Antonijom ističući kako voli miješanje žanrova, senzualne materije sa muškim detaljima, kravatom posebno - kao slučajno!
Barbara Bui filozofira na "temu male crne haljine", govoreći kako crno ne znači strogost nego može biti veselije od radosnog. Njezin model nosi Melina Penko... ili Penava?
Slijede ih ništa manje nadahnute Véronique Leroy, koju predstavlja manekenku Kat, podvlačeći da se svake sezone nada ostvariti jednostavnu, ali efikasnu "malu crnu haljinu"!
Vanessa Bruno, smatra crno prihvatljivije od bilo koje druge boje, pošto je dobar ukus garantiran!
Vanessa Sevard, koja je izradila haljinu zajedno sa kućom "Azzaro", primjećuje kako njen model predstavlja uzornu djevojku poput Audrey Hepburn, kojoj lakirane čizme oduzimaju navodnu bezazlenost.
Isabel Marant obožava haljine koje se navlače bez razmišljanja, upotpunjene djedovim donjim rubljem, radi slamanja kodova.
Haljine koje su suvremene kreatorice prilagodile našem dobu na prefinjen i savršen način, još su jedna varijacija tamne haljine, koju je genijalna Gabrielle Coco Chanel stavila u prvi plan 1926. godine. Odjevni predmet je davno ušao u povijest oblačenja. Upravo sada je na mitskim vratima vječnosti.
Džana Mujadžić