Često se pitam što se dogodilo sa odijevanjem žena u posljednje vrijeme? Možda možemo reagirati sa već uvriježenim izgovorom za sve što ne valja: kriza je. Oko toga nema dvojbi, ali ovo, na žalost, nije prva kriza na ovim prostorima. A neće biti ni posljednja. No, hoćemo li iz ove nešto naučiti to još nitko ne zna. Sad smo svi puni obećanja koja počinju sa: 'Nikad više...' No, tome ćemo možda i svjedočiti, jednom. Ali sad svjedočimo općem ništavilu. Ono prožima sve ispred sebe, ali najviše mi smeta kad se plete u modu i oblačenja. Učili su me da što je veća kriza to je viša potpetica i skuplja moda. To se i ovaj put pokazuje točnim. Nasuprot tim vrtoglavo visokim petama, a tako i cijenama stoje ulice. No, obično bi se u takvim vremenima krize i nemogućnosti kupovine uzdizala ulica i nametnula svojim trendom. Street fashion. Iz tih takvih modnih revolucija niknuli su neki danas priznati dizajneri. Danas njihove krpice stoje cijelo bogatstvo. No, bilo kako bilo, drznuli su se suprotstaviti klišejima i uspjeli. Sad nek uživaju u uspjehu.
Vratimo se na ulicu. Ne tako davno hvalila sam zagrebačke ulice i, ako bih sad pokušala biti marketinški dobre volje, mogla bih to ponovno. Ali nemojte mi zamjeriti, ipak sam razočarana. Možda nemam pravo, možda nemam razloga, ali eto jesam.
Slušale smo, čitale i vidjele na zagrebačkim ulicama svašta, ali bilo je uvijek više onog posebnog, drugačijeg i ja bi se usudila reći prkosnog. Zagrebačke su ulice nosile modu, čak i stvarale. Naravno, utjecaj Trsta – naše modne prijestolnice prošlog stoljeća ili čak drugih inozemnih metropola, ali sve se nekako stapalo na zagrebačkim ulicama u modu. Drugačiju, ali uvijek modernu, poželjnu i maštovitu.
A danas? Jedino što možete vidjeti su Uggsice, ali sa svim i svačim i na svakakv način. Nema onog nečeg što bi ih činilo uklopljenima. Nemam ništa protiv Uggsica, ili traperica, ili debelih vunenih šalova, ili bilo čega drugog. No, nije važan materijal nego vizija. Odavno, nisam vidjela viziju. Ono nešto. Ono što stvara iluziju osobe, izlaska, vremena i mjesta.
Željela bih sretati te iste žene obučene na način da ostavljaju dojam... Da od traperica i Uggsica, veste i šala stvore iluziju mode. Za to vam ne treba lova i nije važno je li kriza – važno je što imate u glavi, a za ormar sam sigurna da skriva sve što vam treba.
Svi smo već umorni od krize, njene postojane jednoličnosti, istih frizura, istih navika, make up-a, komada odjeće, nemaštovitosti...
Ako je tako i s vama, usprotivite se i postanite drugačije... Tako ćete postati i nezamjenjive, jedinstvene.
Andreja Horvatić
Specijalistica imidž konzaltinga
www.profashion.com.hr
www.image-consulting.com.hr
Ambasadorica AICI-a za Hrvatsku