U Hrvatskoj se već drugu godinu zaredom snima projekt Discover Croatia u organizaciji agencije Dhar media i TouristarTV. Naziv druge sezone je Legends of Croatia. O projektu i novostima vezanima uz projekt pričali smo s organizatoricom, Leom Brezar.
Što ste nam pripremili u drugoj sezoni projekta Discover Croatia? Koja mjesta ste sve posjetli?
Snimljeno je tridesetak priča u dvanaest dana. Putovanje kroz Šibensko-kninsku i Dubrovačko-neretvansku županiju otvorilo je jednu novu turističku temu koju smo objedinili u serijalu Legends of Croatia. Priče o zmajevima, vješticama, kraljevima, nesretnim ljubavima i tužnim sudbinama, koje su nam na samim lokacijama glumili amaterski glumci iz lokalnih KUD-ova ili udruga, pojačalo je sam dojam koji su na nas ostavile ove prekrasne priče. Ni sami nismo svjesni kakve sve tajne kriju lokacije koje toliko često i sami posjećujemo prilikom godišnjih odmora: Šibenik i priča o vješticama, NP Krka i Bogočin grad, Rogoznica i Zmajevo oko, Metković i kralj Norin, Smokvica na Korčuli i Morska djeva i Antonio, Odisej i Mljet, samo su neke od mnogih. Možete ih pročitati na web stranici www.Touristar.tv.
Kako ste bili zadovoljni prvom sezonom? Kakva su bila iskustva vas kao organizatora i što su rekli sudionici strani novinari na samu ideju i koncept projekta?
Koncept projekta im se svidio, jer zapravo rijetko kada imate prilike putovati uz vodstvo turističkih vodiča i slušati o povjesti, kulturi i prirodnim ljepotama, uzastopce, 24 dana. Uz to još vam je sve plaćeno. Iskustva koja su ponjeli sa sobom nezamjenjiva su iako je tempo tijekom putovanja bio naporan. Violeta Teetor, Finkinja, na samom početku prošlogodišnjeg putovanja je rekla: ”Chance od a lifetime.” i ostala je pri tome. Ove godine, citirat ću jednog od najčitanijih hrvatskih (Britanac) blogera, Paula Bradburyja: ”Meni je ovo putovanje jedno otkriće! Ono što je zapravo zanimljivo u ovom projektu je činjenica da smo se odmakli od stereotipova kao što su plaže, more i sunce što uglavnom čini hrvatski turizam. No sve više turista traži nešto više, traži priče. Izvrstan koncept serijala koji je osmislio TouristarTV, pokazao je da je Hrvatska apsolutno predivna zemlja, ali prije svega sa bogatom tradicijom, povješću, baštinom i magičnim mjestima.”
Naše zadovoljstvo odrađenim ne izostaje. Materijali koje smo snimli su genijalni iako ih još nismo sve objavili. A nastavak serijala se pokazao odličnim izborom što je pokazala medijska praćenost koju smo ostvarili tijekom tih 12 dana.
Imali ste priliku iz prve ruke saznati kako stranci doživljavaju Hrvatsku? Koja su im bila najbolja, a koja najlošija iskustva?
Najlošije iskustvo: hrvatskih 10 minuta. S time su se uvijek šalili. Što se tiče samih legendi, nije ih bilo. Najbolja? Joanni planinarenje po kanjonu Čikole, ili kupanje u svakoj mogućoj prilici. Paulu, Korčula i legende o bitkama. Mikeu, povjesne priče i Kninska tvrđava. Alexu predivni pejzaži otoka Mljeta i Odisejeva špilja i na kraju Igoru, jedinom Hrvatu, ljubavna priča s Kornata.
Obzirom da se radilo o novinarima koji puno putuju, kako su ocijenili Hrvatsku?
Kao većina stranaca, kao predivnu zemlju iznimno bogate baštine, ljubaznih domaćina, predivne prirode i odlične kuhinje.
Jesu li imali kakav savjet ili prijedlog za naše turističke djelatnike i turističku zajednicu?
Zapravo nisu, no taj posao ćemo ostaviti nama. Imamo nekoliko ideja o kojima razgovaramo sa lokalnim TZ-ovima i veseli nas njihova realizacija. Iznimno bogato iskustvo koje smo stekli proučavajući Hrvatski turizam proteklih godina, daje nam znatnu prednost u kreiranju novih projekata.
Što ste promijenili u drugoj sezoni u odnosu na prvu?
Samo temu. A to je tek početak.
Na koji način su vas podržale turističke zajednice?
Turističke zajednice podržale su nas sufinancirajući projekt i kroz pomoć u istraživanju te dragocjenim kontaktima. Moram iskoristiti priliku i reći hvala njima i svima koji su na bilo koji način pomogli projektu. Hvala od srca.
U prve dvije sezone ste surađivali s Ashley Colburn. Kakva je bila vaša suradnja?
Ashley je odlična pred kamerama i ispunila je sva naša očekivanja. Veselilo nas je što je pristala na suradnju prve godine jer nam je to pomoglo u izgradnji svojevrsne prepoznatljivosti. O drugoj sezoni, smo je čak uspjeli iznenaditi, jer za svoj serijal nije radila priču o legendama pa je i njoj ovo bilo novo iskustvo.
Što se tiče voditelja, tu spremate promjenu. Recite nam o čemu se radi?
Prije par dana pokrenuli smo natječaj za prvo lice TouristarTV-a. Nadamo se novoj snazi koja će predstavljati naše projekte stranim i domaćim turistima. S obzirom da ih je mnogo u planu, a i da je njihova tematika zanimljiva (turizam) nadamo se velikom broju prijava.
Što vam je bitno za voditelja koji će predstavljati projekt?Koje uvjete treba ispunjavati?
Hrabrost da se upuste u ovu avanturu. Posao je dinamičan, treba im kondicija i fleksibilnost. Improvizacije je mnogo. Potrebna je kreativnosti u izvršavanju prvog zadatka kako bismo stakli dojam o osobinama koje tražimo. Video u kojem predstavljate neku destinaciju, kafić, štand s suvenirima ili slično pokazat će nam da li ste zabavni, šarmantni, zdravog duha, opušteni itd.
Poželjna su iskustva u novinarstvu i vođenju, turizmu i putovanjima, odlično poznavanje engleskog jezika u govoru i pismu, odličnu informatičku pismenost, poznavanje klasičnih i novih medija, komunikacijske i organizacijske vještine, fleksibilnost i snalažljivost u izvršavanju zadataka, smisao za humor i opuštenost pred kamerom.
Kakve sve pogodnosti i obveze očekuju osobu koju ćete izabrati za voditelja?
Dobro plaćen posao, dinamičan, avanturistički, novih uvida, u odličnom timu. Pogledajte naše foto albume, bit će vam jasno.:-)
Evo i više detalja o samom natječaju:
Tražimo prvo lice TouristarTV-a!
Snimite svoj kratki video, pošaljite ga zajedno
sa CV-om i postanite voditelj, ili voditeljica koji će predstavljati Hrvatsku putem on line kanala
na kojima živi TouristarTV.
Na web stranici TouristarTV-a objavljen je oglas u kojem se traži novo lice koje će predstavljati Hrvatsku u serijalima i dokumentarcima vlastite produkcije.
Link: touristar.tv/home_news/become-the-first-face-of-touristartv
Pomalo netipičan natječaj u kojem se traži video materijal koji je dovoljno snimiti mobitelom, a u kojem se prezentira priča po izboru, kako bi prijavljeni kandidati pokazali vještinu vođenja i komunikacije pred kamerom. Vrijeme trajanja natječaja je 31. kolovoz 2014.g. Mail na koji možete poslati svoj CV i video je: voditelj@dhar-media.hr