Ljudi koji troše novac na iskustva zahvalniji su i sretniji

'Pored veće zahvalnosti i sreće, trošenje na iskustva također može povećati vjerojatnost da će ljudi više surađivati i iskazivati ljubaznost jedni prema drugima'

Ljudi koji troše novac na iskustva zahvalniji su i sretniji

Vjerojatno si više puta čula za zdravstvene prednosti prakticiranja zahvalnosti - kako može pozitivno utjecati na tvoje raspoloženje, pomoći ti da bolje tretiraš druge, poboljšati fizičko zdravlje i smanjiti stres ali i strah. 

Evo i malog trika kako automatski 'upiti' više zahvalnosti u svoj život: Troši više novca na iskustva, a manje na materijalne stvari

Image

Istraživanje tvrdi da te putovanja mogu usrećiti više nego dan vjenčanja


"Razmislite kako se osjećate kada dođete kući nakon što ste kupili nešto novo. Vjerojatno ćete reći: 'Ovaj novi kauč je prekrasan', ali manje je vjerojatno da ćete reći: 'Toliko sam zahvalna za ovaj novi kauč'", objasnio je u objavi za medije psiholog Thomas Gilovich koji je proveo istraživanje o zahvalnosti.

"Međutim - kada dođete kući s putovanja, vjerojatno ćete reći: 'Osjećam se toliko blagoslovljeno što sam mogla ići na ovo putovanje'. Ljudi govore pozitivne stvari o o onome što kupuju, ali ne izražavaju zahvalnost za to ili barem ne izražavju zahvalnost toliko često kao za iskustva."

(Foto: Pexels)


Njegovo istraživanje pokazuje da, osim izražavanja zahvalnosti zbog iskustva i događaja, ljudi izražavaju zahvalnost i prema drugima. Kako bi potvrdio ove obrasce, psiholozi su proučavali 1200 online recenzija - pola recenzija ljudi su napisali zbog potrošnje na stvari koje su radili (putovanja, restorani, tečajevi, kazalište, kino, koncerti), a pola na stvari koje su si priuštili (odjeća, namještaj, nakit...). Nije bilo iznenađenje da je prva skupina u recenzijama pokazala puno veću zahvalnost i sreću od druge skupine. 

Psiholog i jedan od autora istraživanja Jesse Walker, dodao je da kupnje iskustva mogu izazvati veću zahvalnost jer ne pokreću toliko društvenih usporedbi koliko kupnja materijalnih stvari. Drugim riječima, iskustva mogu potaknuti uvažavanje vlastitih okolnosti, a ne osjećaje nedostataka ili pokušavanja mjerenja prema tuđoj situaciji.

Istraživači su također izveli nekoliko eksperimenata sa studentima i odraslim osobama iz internetske baze podataka. U jednom eksperimentu, 297 sudionika je zamoljeno da razmisle o nedavnoj kupnji u vrijednosti većoj od 100 dolara (cca 665kn), bilo iskustvenih i materijalnih. Na pitanje koliko su zahvalni za tu kupnju na ljestvici od 1 do 9, 'iskustvena grupa' izvijestila je o višim rezultatima (prosječno 7,36) u odnosu na skupinu onih koji su novac potrošili na materijalne stvari(prosjek 6,91). U sličnom eksperimentu, sudionici su također rekli da ih je kupovina iskustva učinila sretnijima od kupovine materijalnih stvari, te da se radi o bolje potrošenom novcu.


Image


(Foto: Pexels)


I ono posljednje, istraživači su izveli dvije vježbe kako bi utvrdili kako zahvalnost vezana uz kupovinu može utjecati na to kako se ljudi ponašaju prema drugima. U oba slučaja, sudionici su zamoljeni da nekoliko minuta razmišljaju o smislenoj kupnji, bilo iskustvenoj ili materijalnoj. Nekoliko minuta kasnije dobili su naizgled nepovezan zadatak da podijele 10 dolara između sebe i anonimnog primatelja. Koja je grupa bila velikodušnija? Oni koji su imali sjećanje na iskustvo ili događaj, u prosjeku su davali otprilike 1 do 2 dolara više nego što je to učinila skupina materijalista.

"Sve što trebate učiniti je potrošiti nešto manje na materijalna dobra i malo više na iskustva", napisali su istraživači u svom radu. "Pored poboljšanja zahvalnosti i veće sreće, trošenje na iskustva također može povećati vjerojatnost da će ljudi više surađivati i iskazivati ljubaznost jedni prema drugima."

Slažeš li se s ovim istraživanjem? Piši nam u komentarima.