U vremenu od 17-21.09.2009. u Veroni je održan sajam namještaja i prateće opreme Abitare il tempo, koji je okupio vrhunsku kvalitetu u kombinaciji tradicionalne, avangardne, klasične i suvremene kategorije povezanu u savršen sklad.
Ovogodišnja izložba je prikazala koncept ukupnog življenja u 10 izložbenih dvorana, na 100 000 m2 površine. Sudjelovalo je 720 izlagača iz 23 zemlje.
Raspon proizvoda je bio širok: namještaj, tapecirani namještaj, kuhinje, kupaonice, rasvjeta, tekstil, tepisi, zavjese, kućanstvo, posuđe, dekori, dekorativni pribor, slike, dječji namještaj, podovi, obloge, vrata, stubišta, ručke.
Trendovi
Dvije su jasne stilske odrednice: klasika sa pročišćenim, tehnološki naprednim detaljima i interpretacija modernog na retro način te suvremeni minimalizam oplemenjen bogatim materijalima. Novost je uvođenje ženskog lika u interijer, kroz slikarstvo, kiparstvo ili su motivi integrirani u same komade namještaja. Vodeći lik je Marylin Monroe, ali i drugi ženski filmski likovi iz doba prijelaza 50-tih na 60-te godine prošlog stoljeća, naglašavajući bogatstvo ženskih oblina i njihovu senzualnost. U doba krize i materijalnog uskraćivanja žena i njena putenost izrastaju u prvi plan.
Boje su neutralne i nenametljive- crna, bijela, smeđa, ili crnobijela kao temperamentnija verzija (karirani uzorak), a kao suprotnost se nameće ljubičasta u širokom rasponu nijansi –od svijetle do boje tamne šljive. Prisutna je u detalju ili kao dominantna boja u prostoru. U lusuznijim je verzijama prisutna zlatna, srebrna ili bakrena boja.
Od materijala dominira drvo, staklo, metal i tkanina, a rasvjeta je i dalje važan element u formiranju prostornih efekata. Lusteri su narasli do xxl dimenzije i apsolutno dominiraju prostorom, stolne i samostojeće lampe su obavezan element u prostoru, sjenila su naglašena ali je cijela forma skladna i nenametljiva, geometrična. Led rasvjeta je integrirana u sve vrste elemenata-od polica do karniša za zavjese, od klasičnog stila do modernog.
Osnovna je karakteristika dnevnog boravka da je čistih i jasnih linija. Klasične su komode pročiščene i pojednostavljene povlačeći jasne asocijacije na suvremenost, dok su moderne linije obogaćene diskretnim detaljima koje im daju dojam bogatstva i vizualne težine. Sjedeće su garniture geometrične, jednobojne, neutralne u prostoru. Stolići su stilski povezani sa komodama, a izvedeni su u kombinaciji od dva ili više materijala, niski te velikih domenzija.
U spavaćim sobama i dalje dominira uzglavlje kreveta ili zona zida iza kreveta. Uzglavlje je često tapecirano kao glatka ploha ili chesterfield uzorak.Uz tv uređaj se uvode i elementi dnevnog boravka u obliku dodatnih polica. Pojedinačne komode u prostoru su često skulpturalnih oblika te osim funkcije postaju i izrazito ukrasni element prostora. Smještaju se u dnevne boravke, spavaće sobe ili predvorja koja su obogaćena udobnim foteljicama, ogledalima velikih i naglašenih okvira te umjetninama.
Tepisi su naglašene teksture, a krupni uzorci ili patchwork je i dalje prisutan. Zastori su nenametljivi, često sa diskretnim srebrnim odsjajem i nježnim nenapadnim uzorcima- apstraktnim ili cvjetnim.
Kuhinje su doživjele novi preobražaj te još više postale skulpturalne, skrivajući maksimalno svoju unutrašnjost te naglašavajući monolitnost šanka-radne plohe u koju su integrirani praonik i štednjak. Svojom čistoćom i jednostavnošću gube asocijacije na kuhinjski prostor postajući dio stambene cjeline. Uz drvene ili lakirane površine dominira metal. Kao suprotnost minimalizmu tu su klasične i rustikalne kuhinje sa retro interpretacijama najsuvremenijih uređaja, stvarajući ugođaj domova naših baka i vraćanja u doba tehnološke i energetske neopterećenosti.
Kupaonice također nude modernu i klasičnu interpretaciju, a zajedničko im je da umivaonik dominira u prostoru. U modernoj je izvedbi skulpturalan i samostojeći, a u klasičnoj asocira na fine komode u ulaznom prostorima u koje je intergriran umivaonik.
Podne i zidne pločice se kombiniraju sa umecima raznobojnog stakla koje daje dojam izuzetne finoće i bogatstva, a u parketima su prisutne intarzije i kombinacije sa kamenom. U modu se ponovo vraća terazo pod, a u finijim je verzijama oplemenjen drvom.
Izrazito trendovski detalj postaje i kamin te grijaća tijela koja svojim dizajnom asociraju na kamine te koriste nova ekološka goriva.
Ekološka svijest je predstavljena i u proizvodima izrađenim od recikliranog drveta u kojemu spoj starog materijala i novog dizajna stvara odlične vizualne efekte.
Spoj arhitekture, dizajna, obrtništva i industrije ponovo je pokazao kako ni kriza ne može zaustaviti protok kreativne energije i poduzetništva, već pokreće nove kvalitete scenarije življenja. Umjetnost je i više nego prije integrirana sa dizajnom pokazujući komplementarnost tih svjetova te je još jedan dokaz kako krize dolaze i prolaze, a stvarne vrijednosti opstaju.
Izabela Galović Ninić, dipl.ing.arh.
www.interijerNET.hr