Protekloga vikenda u zagrebačkom Hypo Centru održan je prvi Kids Fashion Weekend. Izvrsna atmosfera, veselje i osmijeh na licima svih prisutnih obilježili su taj modni događaj bogat revijama i popratnim programom.
Uspješan debi dječjeg modnog vikenda
Glavne organizatorice Kids Fashion Weekenda su Marina Budanko i Vlatka Smolčić Hokman iz modne agencije Fashion Team. O razlozima zašto su odlučile pokrenuti ovaj modni događaj koji je prvi put organiziran u Hrvatskoj i u potpunosti je bio posvećen djeci, za portal Žena.hr kažu:
„Posljednjih deset godina naša agencija je specijalizirana za dječju modu. U suradnji s nizom klijenata uvidjeli smo veliku potrebu za ovakvim događajem na kojem bi se prezentirala isključivo dječja moda. Ona ima stvarno veliku perspektivu u Hrvatskoj, ali činjenica je da je sada vrlo slabo zastupljena. Mi smo ovim događanjem htjeli napraviti odmak i pretvoriti to u tradiciju, te pomoći hrvatskoj tekstilnoj industriji ali i našim dizajnerima koji žele raditi za djecu da se pokažu”, ističe V.Smolčić Hokman. O tome kakav je bio interes domaćih tvrtki za nastup na dječjem modnom vikendu, kaže : “Oni su nam i bili glavni motiv da ovo pokrenemo. To su hrvatski tekstilci i proizvođači koji rade izuzetno lijepu odjeću i izuzetno kvalitetnu. Do sada nisu imali mogućnost takve prezentacije i tako da smo u suradnji s njima krenuli s idejom i došli do realizacije Kids Fashion Weekenda. Idemo k tom cilju da tekstilne tvrtke prikazuju kolekciju uvijek sezonu naprijed da budemo potpuno u skladu sa svjetskim trendovima.”
Marina Budanko, direktorica modne agencije „FASHION TEAM“ ističe kako su kao organizatori ovog modnog događaja prepoznali veliki potencijal dječje modne industrije u Hrvatskoj. „Cilj nam je bio dječju modu izvući s te jedne margine. Hrvatska uz kvalitetne dječje tekstilce ima i brojne već renomirane, te mlade talentirane kreatore koji još uvijek traže svoje mjesto na dječjem tržištu. Svima njima potreban je poticaj, kvalitetna prezentacija i branding, vrijeme je da i Hrvatska pokaže koliko potencijala ima za razvoj dječje modne industrije. Primjetili smo da postoji sve veća potražnja za dječjom modom. Vjerujem da ćemo nastaviti s ovakvim akcijama i imamo veliki interes domaćih tekstilaca i dizajnera da se na ovakav način predstave, jer dosad nisu imali takvu prigodu. Posebice nam je stalo da pokažemo njihovu kvalitetu. Namjera nam je inače raditi ove dječje modne događaje dvaput na godinu”, kaže M.Budanko.
Veselo, šareno, razigrano
Večernji dio programa drugog dana dječjeg modnog vikenda otvorila je revija brend Shuz, čija baza su ručno oslikane Startas tenisice. Iza imena Shuz stoje dvije mlade dizajnerice Ljudmila Mihajlović i Maja Žirovčić. Kolekcija koju su prikazale nastavak je njihovog višegodišnjeg rada te slijedi filozofiju Shuz. brenda a to je veselo, šareno i razigrano. Većina prikazanih modela namjenjena je curicama za uzrast od 6 do 12 godina, ali se u kolekciji nalazi i nekoliko modela za dečke. Lansiranje kolekcije za djecu dugogodišnja je želja dizajnerica koje su velikim entuzijazmom krenule u ralizaciju ovog projekta.
Hrvatska modna marka Davida's predstavila je novu kolekciju za djevojčice, koja je inspirirana morem i ljubavlju te motivi na majicama karakteriziraju morsku odjeću, kapice, prugaste haljinice, barke. Po prvi puta predstavljena je i Davida's kolekcija za dječake. Sami modeli su ležerni i udobni za svaki dječji pokret, te prate čiste linije upotpunjene akcentnom narančastom bojom. Kod modela za djevojčice ističu se vesele suknjice s puno volana, til podsunji i nabora, te šarene i dvobojne tajice. Cijela kolekcija namijenjena je djevojčicama i dječacima u dobi od 4 do 14 godina, a predstavljen je i model za bebe.
Točke, pruge, cvijeće u dječjim kolekcijama
Poznati britanski brend Next prikazao je zaigranu kolekciju prekrasnog sofisticiranog dizajna koja naglasak stavlja na detalje. Ključni trendovi koji obilježavaju kolekciju jesu točke, pruge, zvijezde i cvjetni simboli. Kolekcija za djevojčice donosi prekrasne haljine, suknje i hlače koje, kada se kombiniraju s hit majicama s porukom, svaku odjevnu kombinaciju čine dodatno zabavnom.
Kolekcija za dječake inspirirana je sportskim i street-style utjecajem. Ključne boje su crvena, bijela i plava, koje idu ruku pod ruku sa zvijezdama, prugama kao i ostalim detaljima inspiriranim uniformama sa američkih sveučilišta. Next u novoj ženskoj kolekciji spaja cvjetne uzorke i vodene boje, dok prugice dodaju lepršavi i zaigrani izgled elegantnim kombinacijama. Poznati hrvatski proizvođač dječje obuće Froddo prikazao je najnoviju kolekciju cipelica.
The Core Kids bila je predzadnja revija drugog dana na kojoj smo imali prilike vidjeti najnovije dječje kolekcije poznatih svjetskih brendova Tommy Hilfiger, Armani i Ralph Laurent, upotpunjenu obućom i modnim dodacima. The Core Kids poznati je multibrend store koji se na našem tržištu nalazi 10 godina.
„ZIGICE“ J. Zigmana
Kraj druge večeri bio je rezerviran za poznatog modnog dizajnera Juraja Zigmana koji je ovom revijom predstavio pokretanje nove linije odjeće za djecu. Riječ je o liniji pod nazivom “ZIGICE” čiji je cilj razveseliti djevojčice te unijeti šarenilo u njihove ormare. Nakon uspješne suradnje s vodećim hrvatskim proizvođačem odjeće i obuće, tvrtkom “Bambi” Zigman je krenuo u izradu i predstavljanje samostalne linije za djecu. Linija sadrži pregršt boja, uzoraka, ali i ono što je najbitnije Zigmanov prepoznatljiv print.
Kolekcija sadrži printane t-shirtice s motivima leptirića i princeza.“Kolekciju smo tek predstavili, a interes je jako veliki. To nas raduje i tjera da ova linija postane jedna od bitnijih za moj brend. Dječje reakcije na moj dizajn su čarobne i posve je logično da ih nakon duže stanke uveselim. Moje djevojčice su princeze, vedre i posebne pa neću dopustiti da svoje želje ne ostvare ”, izjavio je Juraj Zigman.
Šest kolekcija prvog dana
Prvog dana dječjeg vikenda mode predstavilo se šest kolekcija. Među njima i Modna kućica Dizzy, koja tradiciju izrade asortimana dječje odjeće i odjeće za bebe njeguje od 1992. godine. Ove sezone odlučili su obogatiti svoj asortiman dizajnerskom limitiranom kolekcijom za jesen/zimu 2014. godine, koju su predstavili na Kids Fashion Weekend-u.
Kolekcija je bazirana na glam casual izričaju te su uz jednostavnije i klasičnije krojeve kombinirani materijali poput čipke, svile i kože. U kolekciji su dominantni baloneri, kaputići, muška odijela i svečane haljine hot-couture prizvuka. Boje koje prevladavaju su “neboje” crna i bijela, te crvena, siva i plava, a motiv koji se provlači kroz kolekciju je svevremeni navy motiv.
S. Oliver unutar svoje dječje kolekcije ima četiri linije. Linija s.Oliver JUST ARRIVED dizajnirana je posebno za bebe, dok je linija s.Oliver BABY namijenjena djeci do 2 godine starosti. Ova kolekcija proljeće/ljeto je sva u bojama: žuta, zelena, roza i svetlo plava sinoć su prevladavale na pisti.
Talijansku školu mode i dizajna Callegari predstavile su Željka Pavlović i Monika Zubović. Kolekcija je zamišljena za najmlađe klinceze te je napravljena sukladno njihovom veselom i razigranom duhu. Modeli su puni zanimljivih motiva, točkica, volančića i krojeva. Za malene romantičarke namijenjeni su nježni proljetni kaputići čija je jednostavnost razbijena neobičnim krojevima popraćenim detaljima na koje niti jedna trendi klinceza neće ostati ravnodušna.
Šeširi i kape
Kolekcija MAMA VOLI GABI šešira i kapa namijenjena je djeci svih uzrasta, a izrađena je od najkvalitetnijih tkanina i kao važan accessorie nadopunjuje današnji moderni dječji look. Prvi put su predstavili kolekciju ljetnih dječjih haljinica MAMA VOLI GABI. Inovativna kolekcija SOLE MIO odjeće i šešira za djecu nastala je iz ideje o današnjoj sve većoj potrebi za zaštitom od štetnog UV zračenja. Šeširi SOLE MIO u svojoj strukturi niti imaju inkorporirane nano čestice titanij dioksida, čime zaustavljaju UV zračenje, reflektiraju toplinsko zračenje, a zbog izrazite mikrokapilarnosti potiču dodatni efekt hlađenja. Kolekcija odjeće i šešira SOLE MIO nudi mnoštvo modela za djecu i mlade, nježnih pastelnih tonova s razigranim detaljima koji reagiraju bojom na suncu, a modernim dizajnom prati današnje svjetske trendove ležernog sportskog outfita.
Prikazana je i revija Bambi cipelica.Svake sezone nastoji se dodati nova dimenzija kreativnosti koja će kolekciji dati dodanu vrijednost, a kupcu unikatan proizvod. Iz sezone u sezonu Bambi dizajneri poigravaju se širokim spektrom boja, raznim printevima i novim detaljima, čime zadržavaju prepoznatljiv razigran Bambi stil. U pažljivo odabranim i certificiranim materijalima napravljeno je mnogo malih, sigurnih i zdravih koraka, koji su donijeli mnogo veselja i radosti.
Večer je zatvorila poznata dizajnerica Etna Maar prikazavši svoju dječju kolekciju A LITTLE NOT SO BLACK DRESS. Male crne neobične haljinice za male dame okosnica su kolekcije. Inspiraciju za ovaj naziv kolekcije kreatorica je pronašla u slici njene drage prijateljice, konceptualne umjetnice Ljiljane Mihaljević ''nije sve tako crno''. Haljinice u kolekciji su pamučne sa printevima te kombinirane sa lanenim jaknicama. Kao i do sada, i ova dječja kolekcija umanjeni je nastavak Etna Maar kolekcija za odrasle.
Humanitarna revija
U sklopu Kids Fashion Weekenda održana je velika humanitarna revija. U suradnji sa Centrom za socijalnu skrb Zagreb prikupljala se odjeća, obuća i igračke posjetitelja. U akciju prikupljanja uključili su se i sudionici Kids Fashion Weekenda koji su donirali svoje kolekcije (Modna kućica Dizzy, Mama voli Gabi, te pokrovitelji Denis trgovina i Orbico grupa). Kroz dva dana događanja za šminku je bio zaslužan tim vizažista iz Callegarija, talijanske škole mode i dizajna pod stručnim vodstvom Kristine Hošnjak, dok se za maštovite frizure pobrinuo tim Farmavite pod vodstvom Marine Benčić.
(M.G.)