Rezultati paneuropskog istraživanja koje je uključivalo 7500 roditelja, a provela ga je Colgateova® misija za zdravu usnu šupljinu 2015., otkrivaju da iako je više od polovice djece čulo o dobrim navikama za pranje zuba, oni ih ne usvajaju, pri čemu gotovo trećina (32%) djece pere samo prednje zube i zaboravlja na stražnje zube. To dovodi do velikih stomatoloških zahvata kod male djece, pri čemu je prije sedme godine 15% djece dobilo plombu, a 9% ih je moralo izvaditi zub.
Postoje razlike u vremenu pranja zuba na razini Europe; gotovo dvije trećine roditelja (62%) u Poljskoj boji se da njihova djeca na peru zube dovoljno dugo, u usporedbi s manje od polovice (43%) roditelja u Belgiji. Preporučeno vrijeme pranja zuba je dvije minute.
Budite uzor
Sve se obitelji razlikuju i koriste različite metode za poticanje održavanja zdravih zubi. Međutim, gotovo svi ispitani roditelji (95%) slažu se da su dječje navike pranja zubi izravno povezane s uzorima koje im predstavljaju roditelji, pri čemu se gotovo jednak broj (94%) slaže da je važno prati zube pred djetetom kako bi bili dobar primjer. Istraživanje je otkrilo da roditelji diljem Europe već koriste kreativne metode kako bi motivirali djecu da se brinu o svojim zubima, pri čemu su najpopularniji sljedeći načini:
- korištenje nagrada za dobre navike za održavanje oralne higijene (12%)
- korištenje mjerača vremena s djecom kako bi se postiglo pravilno vrijeme pranja (9%)
- pretvaranje pranja zubi u igru kako bi se poticalo djecu da usvoje dobre navike (31%)
- istovremeno pranje zuba s djecom kako bi se podijelilo dobro iskustvo (43%)
- govorenje djeci o tome kako je važno prati zube (55%).
Učimo zajedno kako bi nam usna šupljina bila zdravija
Prije nego navrše sedam godina, 15% djece je već dobilo plombu, dok je 9% djece već izvadilo zub. Te brojke o ozbiljnim stomatološkim zahvatima vrlo su visoke diljem Europe, a roditelji doprinose velikoj potrebi za stomatološkim zahvatima zbog faktora kao što je previše slatka hrana (28%) i nepravilno pranje zuba (23%). Stoga, kako bi se pomoglo roditeljima da potaknu svoju djecu u tome da nauče kako održavati zdravlje usne šupljine i kako bi se spriječila potreba za tako ozbiljnim stomatološkim zahvatima, Colgateova misija za zdravu usnu šupljinu nudi sljedeće materijale: tehnike pranja zuba te edukativne materijale za roditelje.
###
O istraživanju
Istraživanje je provedeno online na uzorku od 7500 odraslih Europljana s barem jednim djetetom starosti od 2 do 7 godina, uključujući 1000 ispitanika iz Njemačke, Španjolske, Italije, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva te 500 ispitanika iz Grčke, Poljske, Rumunjske, Belgije i Portugala. Istraživanje je provela Toluna, agencija za istraživanje tržišta, u veljači 2015. u ime društva Colgate-Palmolive.
Savjeti iz prve ruke od stručnjaka u Zagrebu, Osijeku i Splitu
Colgateova® misija za zdravu usnu šupljinu 2015. pomaže roditeljima i daje savjete onima koji imaju problema s motiviranjem djece da usvoje navike potrebne za zdravu usnu šupljinu. Misija za zdravu usnu šupljinu u partnerstvu je sa stomatolozima kako bi se osigurala dostupnost svih alata koji su prilagođeni kako bi pomogli obiteljima diljem Europe.
Posjetite Facebook stranicu Colgate Hrvatska za više informacija o tome što možete učiniti za svoje dijete ili se pridružite Colgateovom timu stručnjaka u nekom od tri grada u kojima će se održavati događaji na kojima će se učiti djecu i roditelje o pravilnoj oralnoj njezi:
- listopada 2015. - Zagreb - Trg bana Jelačića
- listopada 2015. - Osijek - Trg Ante Starčevića
- listopada 2015. - Split - Trg Republike (Prokurative)