.
“Vjerojatno će začuditi roditelje da vrijeme provedeno na Internetu nije samo gubljenje vremena”, rekla je Mizuko Ito, član projektnog tima s kalifornijskog sveučilišta i autorica izvještaja istraživanja. “Postoji uvjerenje da je za djecu vrijeme provedeno na Internetu opasno ili da ih čini lijenima. Istražili smo kako je vrijeme provedeno na Internetu zapravo presudno za mlade ljude kako bi preuzeli socijalne i tehničke vještine koje su im potrebne da postanu sposobni građani u današnje digitalno doba”.
Istraživački tim činilo je 28 istraživača s južnokalifornijskog i Berkeley sveučilišta, koji su unatrag tri godine intervjuirali preko 800 mladih osoba i njihove roditelje. Provedeno je preko 5000 sati na promatranju vremena provedenog na stranicama kao MySpace, Facebook, YouTube i drugim internetskim zajednicama te su rađene dnevne studije u dokumentaciji na koji način i do kojih granica mladi ljudi agiraju sa digitalnim medijima.
Djeca na Internet dolaze iz dva glavna razloga: prijateljstvo ili vlastiti interesi. S postojećim prijateljima se druže i “vise na netu" ili imaju pristup informacijama i zajednicama koje nisu prisutne u njihovom stvarnom okruženju.
Najvažnija saznanja istraživanja su:
1. Postoji razlika u tome kako odrasli I djeca vrednuju online aktivnosti:
- Odrasli ne znaju što djeca rade na Internetu i često te aktivnosti vide kao nešto neproduktivno I riskantno.
- Djeca razumiju vrijednosti online aktivnosti i veoma su motivirana da u njima sudjeluju.
2. Djeca jednostavno navigiraju kroz kompleksne online “svijetove”:
- Služeći se Internetom djeca uče razne vještine koje su im potrebne da se u potpunosti snađu i sudjeluju u današnjem digitaliziranom svijetu.
- Online prostori su dinamični, neprestano se mijenjaju i uvijek su dostupni.
3. Djeca su motivirana da uče online:
- Internet omogućuje nove otvorene i javne prostore koji pružaju interakciju i povratnu informaciju u istom trenu.
- Djeca se međusobno poštuju na Internetu i motiviranija su učiti jedna od drugih negoli od odraslih.
4. Većina djece ne koristi sav potencijal mogućnosti učenja koje im pruža Internet:
- Većina koristi Internet radi druženja, ali postoje i druge mogućnosti učenja
- Djeca se mogu povezati s ljudima na udaljenim lokacijama i različite dobi, a istih interesa, i tako imaju mogućnost istražiti interese koji nisu popularni ili vrednovani unutar njihove grupe vršnjaka
Online mediji otvaraju djeci nemjerljive mogućnosti učenja i dovode do drugačijeg definiranja obrazovanja u 21. stoljeću. Mladi ljudi tako vrlo često i puno motiviranije uče od svojih vršnjaka, a do sada jedini autoriteti i stručnjaci, kao škola i obitelj, se preispituju. Djeca na Internetu uče na način da traže informacije koje ih zanimaju, da se povežu s drugom djecom u raznim grupama te im oni pomognu u traženju istih. To je potpuno drugačije od načina na koji se od njih zahtjeva da uče u većini škola, gdje je učitelj stručna osoba koja prenosi činjenice koje se po fiksnom programu moraju svladati.
Izvor: Digital Learning