Djeca su previše izložena seksualnim prikazima

Marketing za odrasle još uvijek u velikom dijelu inspiraciju nalazi u aluzijama na seksualne odnose i u polugolim tijelima, što se direktno naslanja na jedno od najprovjerenijih marketinških pravila - "sex sells"

4b8ce77423373

. No, iste te marketinške poruke gledaju i djeca i teško ih je od njih zaštititi. Neke države, poput Velike Britanije, odlučile su intervenirati po tom pitanju.

Djeca su u drastičnoj mjeri izložena seksualnim prikazima, a roditelji tu ne mogu ništa učiniti. Britanska vlada angažirala je grupu stručnjaka koji su napravili izvještaj u kojem traže strožu regulaciju seksualnih prikaza u marketinškim oglasima i zabranu prodaje časopisa za odrasle, djeci mlađoj od 16 godina.

Osim toga, zahtijeva se ugradnja roditeljske kontrole sadržaja u sve mobitele, računala i igraće konzole. Upozorava se i na marketing modne industrije koja odjeću za djecu reklamira kroz seksualne prikaze, neprimjerene dječjoj dobi te dostupnost raznih pro-bulimija i pro-anoreksija stranicama. Problem su i glazbeni video spotovi u čijim se scenarijima također forsira žena kao seksualni objekt.

Dr. Linda Papadopoulos, autorica izvještaja kaže da je znanstveno dokazana veza između rane izloženosti djeteta pornografiji i kasnije pojave nasilja prema ženama.


Izvrnuta percepcija

Izloženost seksualnim prikazima iskrivljava percepciju samih sebe kod djece, ohrabrujući dječake da se doživljavaju kao macho i dominantni, dok se djevojčice mogu početi smatrati seksualno dostupnima i popustljivima.

Rezultat svega je porast seksualnog zlostavljanja među sve mlađom djecom i to uz pomoć modernih tehnologija, gdje se djevojčice nagovara da šalju svoje polugole fotografije putem mobitela, koje često završavaju na Internetu.

Slike koje konzumiramo i način na koji ih konzumiramo stvaraju uvjerenje da su žene tu da ih se iskoristi, a da su muškarci ti koji to inače rade. Osim toga, sve mlađa djeca pod sve su većim pritiskom da moraju izgledati lijepo, mršavo, seksi kako bi se nekome sviđali i bili prihvaćeni.

"Ukoliko seksualizaciju djece ne označimo kao štetnu, propustit ćemo važnu priliku da proširimo vjerovanje među mladim ljudima da su njihove vrijednosti negdje drugdje", kaže psihologinja Papandopoulos.

Vlada može učiniti mnogo, ali tu su i roditelji koji mogu s djecom razgovarati o onome što ih sa svih strana okružuje i ne može se izbjeći. Djeci treba jasno dati do znanja koje su vrijednosti u životu najvažnije - poštivanje sebe i svog tijela, poštivanje drugih bez obzira na njihov izgled i druga obilježja, vjera u sebe i svoje sposobnosti, orijentiranost prema obrazovanju i uspjehu te potpuni razvoj svih vještina i sposobnosti kroz odrastanje.

(JK, Izvor: BBC)