Konferencijom za medije održanom u prostorijama udruge Debra u Zagrebu najavljen je početak humanitarne akcije „Djeca leptiri trebaju krila“. Zajednička akcija tvrtki Procter & Gamble i Konzuma namijenjena je pomaganju udruzi Debra u prikupljanju sredstava za nabavku neophodne opreme za djecu leptire, oboljele od rijetke i teške bolesti – bulozne epidermolize. U humanitarnoj kampanji koja traje do 31. svibnja 2010., od svakog P&G proizvoda koji sudjeluje u akciji u Konzumovim prodavaonicama, odvojiti će se jedna kuna za opremu. Oprema uključuje neophodni automobil za potrebe prijevoza oboljelih od bulozne epidermolize kao i vrlo skupu i zahtjevnu rehabilitaciju djece leptira.
Na konferenciji je premijerno predstavljen i novi glazbeni projekt Tonyja Cetinskog i Petra Ramljaka, mladog perspektivnog bubnjara i djeteta leptira iz Knina, u sklopu kojeg je napravljena zajednička pjesma i promotivni tv spot.
„Imao sam veliku čast snimiti duet s Petrom. Momak ima toliko snage u sebi, on je roker sa stavom, čast mi je poznavati takvog glazbenika. Bilo mi je lijepo surađivati s njim, ali volio bih da se i naši rokeri uključe u ovakve projekte, koji su možda sličniji Petrovom glazbenom izričaju. Pjesma je rađena da se svidi svim generacijama, ljubavna je i humanitarna. Nadam se da će biti kralj etera neko vrijeme“, izjavio je Tony Cetinski na konferenciji za medije.
„Budući da je njega oboljelih izuzetno zahtjevna, kako vremenski jer svakodnevno previjanje traje oko dva sata, tako i financijski, ovom smo humanitarnom akcijom htjeli barem financijski pomoći oboljelima. Naime, samo sredstva za njegu po jednom oboljelom u prosjeku iznose tri tisuće kuna mjesečno. Osim velike količine zavojnog materijala potreban nam je i automobil za prijevoz oboljelih iz bolnice u bolnicu za vrijeme boravka u Zagrebu te za pokrivanje troškova rehabilitacijskog tjedna za oboljele koji im je itekako potreban“, izjavila je Vlasta Zmazek, predsjednica Udruge Debra.
Udruga Debra u Zagrebu djeluje 14 godina, a povodom desete obljetnice, 2006. godine, otvoren je apartman u kojem mogu boraviti dvije obitelji tijekom boravka u Zagrebu. Također, Debra je pokrenula i vlastitu tromjesečnu kampanju skupljanja donacija na humanitarni telefon 060 9012.
Dražen Stojanović, direktor Procter & Gamble Hrvatska, rekao je da je njegova tvrtka, koja u ovoj humanitarnoj kampanji odvaja sredstva od 58 svojih proizvoda, u 2010. godini drugi put odlučila potpomoći udrugu Debra i njezine članove, djecu leptire.
„P&G je jedna od najvećih svjetskih kompanija koja veliku pažnju i energiju posvećuje lokalnim zajednicama u kojima djeluje. Stoga i u Hrvatskoj podupire cijeli spektar aktivnosti čiji je temelj pomoć socijalno osjetljivima u našem društvu, a sve u skladu s motom jednog od globalnih programa naše tvrtke „živi, uči, napreduj“. Također, prije nekoliko godina smo u zajedničkoj akciji pomogli opremiti Debrine prostore“, rekao je Dražen Stojanović.
„Konzum i P&G već cijeli niz godina zajednički organiziraju brojne humanitarne kampanje. I ove godine smo zajednički pokrenuli humanitarnu akciju putem koje možemo dati značajan doprinos kvalitetnijoj rehabilitaciji djece leptira, a vjerujem da je to najbolji način prakticiranja naše društvene odgovornosti“, izjavio je Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma, te dodao da za ovakve projekte nema štednje ni u vrijeme krize.
Bulozna epidermoliza teška je genetska bolest, čija je posljedica krhka i ranjiva koža, poput leptirovog krila te djecu leptire i običan dodir može boljeti i stvoriti im novo oštećenje. Svakodnevica za oboljele od te teške bolesti znači nove rane, nova previjanja, konstantnu bol, kirurške zahvate te stalnu ovisnost, pomoć, njegu i pratnju drugih, radi čega utječe na život cijele obitelji. U Hrvatskoj ima 50 obitelji čiji članovi pogođeni tom bolešću, a po statistici se u prosjeku rađa jedno dijete leptir na 17 tisuća rođenih.
Tajana Tretnjak