Angažman mame ili tate oko pisanja zadaće i učenja, može imati veliki utjecaj na budućnost djeteta.
Tako barem tvrde najnovija istraživanja provedena od strane sveučilišta Queensland University of Technology. Suradnica sveučilišta prof. Donna Berthelsen i dr. Sue Walker sa Pedagoškg fakulteta obje su uključene u istraživanje koje djelomično financira i vlada, a provode ga nad 10.000 malih Australaca.
Podaci i analize za sad se većinom odnose na utjecaj koji roditelji imaju ili mogu imati prilikom učenja njihove djece te kako angažiranost roditelja u školi utječe na učenje kod djece. "Obitelj ima najveći utjecaj na uspjeh djetetovog učenja, a vrlo je važno i koliko roditelji općenito cijene važnost školovanja", izjavila je profesica Berthelsen. "Ako su roditelji uključeni u procese učenja svoje djece, veće su šanse da će dijete uspješno završiti školu i nastaviti s obrazovanjem i daljnjim školovanjem", dodaje.
Profesorica Berthelsen objašnjava kako su roditelji ispitani kada su njihova djeca polazila prvi ili drugi razred, te ih je oko 99% smatralo da će njihova djeca završiti školu. Ipak, samo 60% ih je, prema tvrdnji učitelja, bilo stvarno uključeno u školovanje djece. "Gotovo bez iznimke, roditelji su iskazivali želju da njihova djeca završe školu i idu na fakultete, ali taj postotak je i dalje mali, čak i u Australiji", ističe Berthelsen.
Otkriveno je da djeca kod koje su se roditelji uključivali u školovanje doista završavaju srednju školu i odlaze na fakultete. "Angažiranje roditelja oko školskih pitanja, bez obzira radi li se o komuniciranju s drugim roditeljima, učiteljima djece, djecom ili pak o pomaganju pisanja domaće zadaće, pokazuje da roditelji cijene školovanje kao takvo. Takav angažman, pak, ima pozitivan utjecaj na učenje kod djece", nastavlja profesorica Berthelsen.
"Otkrili smo da postoji i vrlo visoka razina angažiranosti roditelja tijekom prvih godina školovanja, a onda opada u višim razredima osnovne i u srednjoj školi. Ili se mijenjaju očekivanja roditelja ili osjećaju neugodu pričati s učiteljima i profesorima o "velikoj" djeci, pa sve prepuštaju školama". U tom slučaju, važno je da škole posegnu za pomoći roditelja kako bi ih ponovno uključili u školovanje djeteta.
Puno je stvari koje roditelji mogu učiniti i kod kuće po pitanju pružanja podrške djeci u učenju. Važno je da roditelji ne zauzmu stav kako je samo škola odgovorna za uspjeh njihove djece. U spomenutu podršku spada pomoć pri pisanju zadaće i diskutiranje o naučenom. Na taj će način i djeca vidjeti da su roditelji zainteresirani i zabrinuti za njihov uspjeh. (JK)