Naime, od uže obitelji često čujem kako mi je beba hiperaktivna. To me pogodi jer ja hiperaktivnost ne shvaćam olako. Nažalost, s time se muče i roditelji i djeca. Čitala jesam o tome, ali ona je još premala da bih joj ja kao laik mogla pridodati neki simptom. Opisat ću ju što detaljnije i nadam se da će Vam to malo pomoći u odgovoru. Vesela je, uvijek nasmijana, ne plače bez razloga. Sve razumije, na strogo i odlučno NE odmah pobijesni i baca se na pod. Pustim ju da se smiri jer ne djeluju nikakva usmjeravanja na nešto drugo. Vrlo je uporna i ne odustaje. Na primjer, šetajući se oko zgrade primijetila je portafon. Jednom sam ju dovela do njega, da joj pokažem i tada se stalno vraćala natrag. Nije htjela ništa drugo. Završilo je prisilnim odlaskom s tog mjesta. Najdraža aktivnost joj je penjanje. Jako je spretna i penje se na sve. Inače, nikad nije na jednom mjestu osim ako ju nešto baš jako zanima. Unazad mjesec dana samo istražuje i non-stop je u pokretu. Navečer uvijek teško zaspi, dugo traje uspavljivanje, noću se obavezno probudi i budna je sat do sat i pol. U polusnu me čupa, gura se, vrti po krevetu... Zaspi sama od sebe. Nikad nije umorna i nikad ne staje. Oduvijek voli biti u pokretu i voziti se u kolicima. Njene igračke ju ne zanimaju, uzme nešto od sestre ili brata pa to nosi po stanu. Otvori kuhinjski element i tamo se igra, uzme pernicu i sve izvadi.... Otvara i zatvara vešmašinu...To je njoj igranje. Sad kad čitam ovaj opis čini mi se kao opis svake bebe, ali okolina je utjecala malo na mene i uplašila me. Nasa nećakinja ima ADHD i na temelju nje moja šogorica postavlja dijagnozu malenoj, što mi jako smeta! Zabrinuta mama
Poštovana mama,
iz Vašeg pitanja vidljivo je kako ste zabrinuti zbog određenih ponašanja Vaše djevojčice.
Okolina je često sklona živahniju djecu nazivati hiperaktivnom. No, hiperaktivnost (ADHD) je dijagnoza koja se ne postavlja olako i za koju je potrebno višemjesečno promatranje djeteta. Nadalje, ista dijagnoza se nikako ne postavlja u tako ranoj dobi u kojoj je Vaše dijete.
U toj dobi važno je promatrati igru djeteta koja je u ovoj fazi istraživačka. Dijete uživa u rastavljanju predmeta, „pospremanju“ ladica i kuhinjskih elemenata, imitira ponašanje drugih ljudi. Također nam je važno kako dijete komunicira s okolinom (ima li riječi sa značenjem, zna li izraziti svoje želje i potrebe, protestira li kod frustracije, pokazuje li predmete na upit).
Jako je važno smanjiti upotrebu ekrana na minimum kako bi dijete imalo fokus na ono što je dječji najvažniji posao, a to je - igra. Također, provodite s djevojčicom puno vremena vani, na otvorenom.
Ukoliko ste jako zabrinuti za ponašanja svog djeteta predlažemo da ipak posjetite stručnjaka koji će Vam tada sa sigurnošću moći reći je li ta zabrinutost opravdana ili ipak ne.