Moja 3-godišnja djevojčica pretjerano je izbirljiva s hranom

Poštovana, imam prekrasnu djevojčicu koja je navršila 3 godine. Imamo problem s prehranom i tvrdoglavošću.

shutterstock_1735801265.jpg

Naime, ima perioda kad jede normalno i sama, bez pomoći, a ima perioda kad odbija hranu, odnosno traži samo određeno i ne želi jesti sama. Ponekad mi se čini kao da čak osjeća gađenje prema nekoj vrsti hrane. Inače je izbirljiva, neće jesti sve. Probali smo na sve načine, s razgovorom, s pohvalama, kad bi bila nemoguća i s kaznama, ali ona jednostavno kada nešto ne želi, nema načina na koji mi kao roditelji možemo doprijeti do nje. Ne prihvaća razgovor ni kazne, ništa. Ide u vrtić, dobro je prihvaćena u kolektivu, tete su jako zadovoljne, kreativna je, voli plesati, pjevati, crtati, sudjeluje... jedino što i tamo odbija hranu, pogotovo ručak. Jedino što pojede je užina, odnosno međuobrok, bilo da su to keksi ili kruh, neki puding.

Pelena se još nismo riješili, odbija kahlicu, wc. Tu i tamo prihvati, ali ništa ne napravi. I u vrtiću odbija, a rečeno nam je da ne smijemo forsirati, čega se i pridržavamo.Govori dosta, ali slabije joj ide spajanje rečenica, znači govorno još nije najbolja,dosta ponavlja i treba par puta postaviti pitanje da bi odgovorila. Inače je dobro i veselo dijete i jako je znatiželjna, sve je interesira, sve razumije i vele tete u vrtiću da je jako pametno dijete, osim što je tvrdoglava i dosta emocionalno osjetljiva.Recite dali ima razloga za brigu ili će to sve proći s vremenom i upornošću nas roditelja u dobrom odgoju i njezinim potrebama. Nina

Poštovana,

čini se da vaša djevojčica spada u tzv. izbirljive jelce i neće biti lako pridobiti ju da proba nova jela. U ovom slučaju postoje trikovi kojima možete ukomponirati nove namirnice u jela koja djevojčica voli jesti (npr. špinat/blitvu u hamburger, u kolač neko voće, smoothie, sladoled...).

Savjetuje se i uključivanje djeteta u pripremu jela i serviranje jela na zabavan način. Dijete uvijek treba jesti u društvu, ne treba ju se forsirati da jede, ali nova namirnica ili jelo uvijek joj treba biti posluženo. Opišite joj namirnicu/jelo, okus, teksturu, povežite s nečim što joj je poznato i što voli jesti. Svi jedite tu namirnicu, ne gledajte ju kad jede na način kao da nešto očekujete ili proučavate, djeca ponekad probaju novo jelo ili hranu kad ih nitko ne gleda.

Ako ne pojede ono što ste servirali, ne radite od toga veliku stvar, nego sljedeći put to opet servirajte. Novu namirnicu ili jelo servirajte u maloj količini da se dijete ne „prepadne“ količine i ne odustane prije nego što uopće razmisli o pokušaju probavanja.

Organizirajte kućne piknike gdje će svi ukućani jesti na podu i igrati se. Kroz igru djeca najbolje prihvaćaju nove stvari. Smanjite unos sokova, neka djevojčica pije vodu za žeđ, sokovi djecu zasite, pa kad ne osjećaju glad nemaju volju ni porbati novu namirnicu/jelo. Možete djetetu dati i multivitamin adekvatan dobi ujutro s doručkom, na ovaj način osigurat ćete unos mikronutrijenata i malo pojačati apetit.

Tena Niseteo dipl.ing.preh.teh., nutricionist/pedijatrijska klinička dijetetičarka

Definicija hrane d.o.o.