Savjeti stručnjaka
Savjeti stručnjaka

Kćerka treba pomoć logopeda, no ništa ju ne razumije jer govore različitim jezicima

Kćerka treba pomoć logopeda, no ništa ju ne razumije jer govore različitim jezicima
Imam kćer staru 2 godine i 2 mjeseca. Od rođenja do 10. mjeseca nije htjela da se prebaci s trbuha na leđa, ni sjediti, baš ništa. Samo je htjela ležati i smješkati se.

S 10 mjeseci je dobila prvi genetski epileptični napadaj i onda je sama od sebe, nakon prvog uzimanja lijeka krenula je puzati, sjediti, ali je dugo trebala da prohoda. S 20 mjeseci je napravila prve korake bez držanja. U međuvremenu je imala još pet epileptičkih napadaja. Od kad je prohodala jako brzo je protrčala, razumije sve kao odrasli čovjek, sve što joj se kaže, jako je pametna i prezadovoljna sam kako napreduje iz dana u dan. Liječnici se isto čude kako je dobro i uspješno napredovala.

Međutim, problem je govor. Već s godinu dana je počela govorit mama i baba i od tad više neće izgovoriti ništa novo, osim par riječi koje nisu razumljive, npr. majgo. Vodimo je često na kontrolu i sve je u redu, međutim problem je što je krenula kod logopeda, ali ona razumje samo hrvatski, a logoped priča njemački jezik i baš vidim da njoj nije zanimljivo da uopće razgovara s logopedicom, jer ju ne razumije. Logoped joj samim time ne može pomoći. Ja se trudim kao papagaj da razgovaram s njom po cijeli dan, ali ništa neće odgovoriti. Što da radim? Hvala na odgovoru Pozdrav.

Odgovor:

Poštovana,

s obzirom na kratak opis anamneze koju ste opisali, i teškoće u vidu epilepsije, prije svega bih naglasila važnost intenzivnog rada s terapeutom (logoped, radni terapeut, rehabilitator) s ciljem poticanja cjelokupnog razvoja mozga i svih njegovih područja. Razvojni ishod kod takvih vrsta oštećenja je složeno međudjelovanje bioloških obilježja i prilika za učenje iz okoline. Budući da zbog epileptičnih ispada dolazi do disharmoničnog razvoja mozga i nesustavnog povezivanja sinapsi, te često stagnacije i regresija onog već naučenog, važno je ciljano pratiti u datom trenutku gdje je dijete razvojno u svakom elementu razvoja (jezik i razumijevanje, motorika govora, motorika tijela, psiho-emocionalni razvoj).

Od izrazite je važnosti ne nuditi u vidu podučavanja djeteta samo ono što bi za kronološku dob bilo očekivano, nego utvrditi gdje je dijete razvojno u svakom području, te prilagoditi učenje prema tome. Jedan od primjera je zahtijevanje ponavljanja čitavih riječi i prezahtjevnih struktura, a dijete možda nema dobro razvijenu imitaciju i ponavljanje samo jednog jednostavnog elementa (pokret, glas, slog..).

Razumijem vašu zabrinutost oko dvojezičnosti, no budući da je razvoj komunikacije prije svega velikim dijelom i neverbalan, možete iskoristiti rad s logopedom u tom smjeru. Možete se usredotočiti na vježbanje komunikacijskih obrazaca, različitih 'body language' igara, imitaciju zvukova i pokreta, izmjenu u komunikaciji (ja bacim loptu, pa ti, ja složim kocke, pa ti...) bez obzira na jezik kojim terapeut govori. Svakako je za razumijevanje i vokabular poželjno da dijete ima bazu u koju je siguran, stoga vi s djetetom slobodno radite na tom dijelu usvajanja hrvatskog jezika, ako je to vaš matični jezik i dijete je njemu izloženo. Također, sve navedeno potičite i kroz grubu i finu motoriku, jer time stimulirate i povezujete neurološke sinapse, te vježbate funkcionalnost samog mozga i svih njegovih centara.

Još jednom naglašavam, svakako je preporuka uključiti se u rad s nekim od terapeuta, te intenzivno poticati komunikacijske obrasce i razvoj motorike.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx