Ime mu je Boris, a ja ga zovem Boka. Okreće se i dolazi kada ga pozovem, doduše ne uvijek, ali u principu da. Sam pokušava izgovoriti svoj nadimak. Iako zna izgovoriti slovo „b“, sam sebe zove Oka. Ima kontakt očima, bistar pogled, imitira me i to najčešće kad ja imitiram životinje. Kad hoće vode, ne kaže voda nego mi donese svoju čašu i nešto počne brbljati. Pravila sam se da ga ne razumijem, međutim on me odvede do slavine i pokaže što hoće. Otprije dva dana, kad je gladan govori, viče: „njam, njam“. Isto toliko dana je prošlo otkako je po prvi put izgovorio slovo „nj“. Primijetila sam da npr. kad ga hoću izvesti iz kupaonice i kažem mu da mi da ruku, on uredno da ruku i izađe van bez da se buni. Prije sam po sto puta znala reći da mi da ruku, ali tada me samo pogledao i nastavio bi raditi što mu se prohtije.
Što se tiče igračaka, najviše voli posudice s poklopcima, on ih otvara, zatvara, stavlja u njih sitne igračkice, miješa kao da kuha ručak, voli slagati kocke. Mislim da mu kocke najviše privlače pažnju jer od njih radi razne oblike i s time je oduševljen. Zanimljive su mu i knjige koje uredno lista i vodi diskusiju na nekom svom jeziku. U igri sam mu pokušala uzeti određeni predmet npr. knjigu da vidim reakciju. On reagira tako da ustane, dođe do mene i pokuša je od mene uzeti, bez plača, bacanja po podu. Po podu se baca i histerizira isključivo kad mu ne dopustim da uzme predmet koji nije za njega.
Poštovana,
prema onome što ste naveli u drugom upitu najvjerojatnije se radi o dječaku s urednim komunikacijskim razvojem. Što se govorne produkcije tiče, Boris je trenutačno u fazi žargona za koju je karakteristično da dijete govori „nekim svojim jezikom“. Navedena faza prethodi fazi produkcije smislenih riječi. Savjetujem Vam da se u komunikaciji s njim služite jednostavnim riječima uz puno smislenih ponavljanja. Ne tražite od njega da ponavlja za Vama u formi „Borise reci _____“ već mu pružajte model tako da ponavljate ciljnu riječ uz pauze (npr. to je medo, meeee-doooo, op op medo, medo!). Nakon što nekoliko puta ponovite riječ, zastanite i mimikom lica pokažite da je njegov red. Pričekajte njegov odgovor nekoliko sekundi s izrazom lica koje pokazuje da ga čekate. Ukoliko ne ponovi za Vama, ponovite riječ po istom modelu umjesto njega i pri tome budite veoma strpljivi. Ako se u narednih 6 mjeseci ne poveća razumijevanje govora i fond riječi u izgovoru, preporučam Vam da ga uključite u logopedski tretman.