Zabrinjava me što se ne okreće kad ga zovem. Vrlo je aktivan, ali ne izvršava ni jednu naredbu. Npr., “donesi mami flašicu, dođi ovamo, idi tamo.” Nije još počeo pričati, ponekad kaže: “mama, ajde, koko, asija” i to je sve, govori nešto na “svome” jeziku. Pregledan mu je sluh i sve je u redu. Vodim ga tri puta, po sat vremena kod psihologa, logopeda i čitavog tima stručnjaka. Ja radim 8 sati svaki dan, čak i subotom. Kad sam s njim, trudim se da kroz igru naučimo što više, ali baš nam i ne ide. Što da radim, koja je najbolja metoda pomoću koje bi ga naučila osnovne stvari? Hvala i veliki pozdrav!
Poštovana,
potrebno je prvo sa sigurnošću utvrditi zbog čega dolazi do kašnjenja u razvoju govora kako bi se našao i adekvatan pristup terapiji.
Do kašnjenja govora može doći zbog odrastanja u dvojezičnoj sredini, zbog teškoća sa sluhom, zbog usporenog kognitivnog razvoja, zbog teškoća socijalne komunikacije ili zbog teškoća sa spektra pervazivnih razvojnih poremećaja (autizma).
Stoga bi osim kontrole sluha koju ste obavili i koji je uredan bilo potrebno obaviti i procjenu razvoja te ADOS procjenu. To je jedini priznati i važeći dijagnostički instrument za postavljanje dijagnoza iz spektra autizma. Sastoji se od strukturiranih i djelomično strukturiranih zadataka koji uključuju socijalnu interakciju između ispitivača i djeteta. Ispitivač procjenjuje stupanj djetetova razvoja jezika i komunikacije, uzajamnu socijalnu interakciju, igru, stereotipna ponašanja i sužene interese te sva druga neuobičajena ponašanja. Ovu dijagnostiku možete obaviti na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu ili u Kabinetu Korneo.