Većina malih poduzeća ima skroman marketinški budžet. Za uspjeh svakog poduzeća je bitno da novac koji su uložili u reklamu donese čim veću vrijednost. Evo nekoliko koraka kako izvući najviše iz novca uloženog u marketing:
Usmjerite svoje oglašavanje
U idealnom bi slučaju, svaku reklamu koju ste objavili vidjeli samo vaši potencijalni klijenti. U stvarnosti, nećete često naići na ovakve marketinške prilike. Ključ je u tome da locirate oglašavanje i to tako da ga usmjerite što bliže vašim potencijalnim klijentima. Kad procjenjujete marketinške ponude, pitajte se: Koliko je ovo blizu mojoj ciljnoj skupini klijenata? Da li mogu dobiti bolju ponudu? Ako oglašavate nove vitaminske dodatke prehrani pasa, oglašavanje na web stranici za kućne ljubimce neće biti tako učinkovito kao oglašavanje na web stranici za pse. Web stranica sa temom pseće prehrane bi bila još i bolje usmjerena kad bi 100% posjetitelja te stranice bilo zainteresirano za pseću prehranu. To je upravo skupina koja vam treba.
Mijenjajte svoje reklame i ponudu
Vaša ciljna skupina se sastoji od određenih grupa ljudi, od kojih svaka ima svoje razloge zašto kupiti vaš proizvod. Na web stranici sa psećom prehranom možete naići na uzgajivače, veterinare i vlasnike pasa. Svi oni žele istu stvar (zdravog i sretnog psa) ali imaju različite razloge. Uzgajivači žele da njihov nagrađivani pas dugo živi i ima mnogo zdrave štenadi, dok veterinare više zanimaju najbolji savjeti o prehrani koje mogu ponuditi klijentima, i tako dalje. Kad pripremate svoj oglas, imajte na umu te različite grupe klijenata. Napravite reklamu koja motivira svakog od njih. Kako bi pokrili čim veći krug potencijalnih kupaca redovito rotirajte reklame.
Nemojte se previše obvezati
Mnoga mala poduzeća često grabe priliku da kupe oglasni prostor s popustom na količinu, smanjujući tako trošak po oglasu, plaćajući oglašavanje unaprijed za 6 mjeseci ili za godinu dana. Površinski ovo može djelovati kao dobar način izvlačenja maksimuma iz novca utrošenog na oglašavanje. Ipak, ako ste dobro odredili svoju ciljnu skupinu klijenata, možda kupujete previše oglasnog prostora. Potrebno je 7 poruka nekog poduzeća da bi djelovale na prosječnog kupca, koji bi zapravo kupio njihov proizvod. Što učinkovitije definirate svoju ciljnu skupinu (npr. od web stranice sa kućnim ljubimcima do one sa psećom prehranom), taj se broj smanjuje, jer ne trebate više biti toliko uvjerljivi kako bi motivirali kupca da kupi vaš proizvod. Vaš novac utrošen na oglašavanje bi donio veću vrijednost nakon samo 3 mjeseca oglašavanja. Nakon ta 3 mjeseca prijeđite na drugu web stranicu ili časopis i nastavite rotirati reklame kako bi proširili doseg svoje poruke.
Izmjerite svoje rezultate
Bez praćenja odgovora na reklamu i mjerenja rezultata, ne možete znati da li je vaše oglašavanje učinkovito. Oglašavate li se na internetu možete lako pratiti odaziv uz pomoć praćenja URL-ova. Oglašavanje u drugim medijima se može pratiti uz razne kupone ili kodove kako bi se pratio uspjeh reklame. Nešto jednostavno poput numeričkog koda u donjem desnom uglu reklame može vam pomoći otkriti gdje je vaš kupac vidio reklamu. Na ovaj ćete način moći raditi mjesečne usporedbe među raznim oblicima oglašavanja i vidjeti koje su vam od koristi, a koje nisu.
Mnogi mjere plasiranje reklame, no to je samo jedan dio mjerenja rezultata. Morate uzeti u obzir i vrijeme stavljanja reklame te njen izgled. Odaziv na reklame sezonski fluktuira, a vaši potencijalni klijenti mogu različito reagirati na promjene vaše reklame. Stoga redovito bilježite odaziv na reklame. Te bilješke će vam dati potrebne informacije i olakšati vam donošenje odluka vezanih uz oglašavanje vašeg poduzeća.
Za uspjeh poduzeća bitno je da novac uložen u reklamu donese čim veću vrijednost