Istina je da ima žena koje ne znaju razliku između blatobrana i branika, ali isto tako ima i muškaraca koji ne znaju prepoznati što je što na automobilu. Nisu svi zaljubljenici u aute, a to nema veze sa spolom. Tvrdi tako 26-godišnja Riječanka Laura Pavlović koja cijele dane provodi u svojoj garaži. Ona jednostavno voli automobile. Otkako je prije dvije godine otvorila obrt, Laura ih održava, detaljno čisti, polira i 'sređuje' farove, a ne bježi ni od fizičkih poslova koje dio našeg društva percipira isključivo muškima. U međuvremenu je zaposlila troje ljudi, razvila brojne suradnje, a osim u radionici, vodi i svoj TikToku profil @sirkorii na kojemu je prati više od 137 tisuća ljudi.
Nedavno se Laura tako našla među finalistima medijske nagrade Zlatni Studio u kategoriji Naj TikTok lice godine pa je pravi čas za upoznati ovu perspektivnu, ambicioznu i simpatičnu Riječanku. Energična kakva jest, u odmoru od rada u radionici već priprema nove poslovne pothvate.
Mnogi bi rekli da rušiš rodne stereotipe. Zaljubila si se u automobile pa dane provodiš u svojoj radionici. Otkuda ljubav prema automobilima i želja za otvaranjem obrta?
Ljubav prema automobilima razvila sam u djetinjstvu jer sam odmalena bila okružena automobilima. Moji su se roditelji, naime, bavili mehanikom i po potrebi, čišćenjem auta i često sam ih gledala kako rade. Što se tiče otvaranja obrta, isprva nisam bila sigurna u tu ideju i hoće li mi uspjeti, no onda me dečko – sadašnji muž – ohrabrio za taj poslovni korak.
Kako izgleda tvoj prosječni radni dan?
Moj prosječni dan sada izgleda dosta kaotično, no trenutačno sam u fazi strukturiranja svog dana. U pravilu su moji dani dosta različiti. Nekada stavim slušalice i samo radim na jednom autu cijeli dan, nekad od poziva i upita cijeli dan provedem na mobitelu, a nekad znam snimati videa za TikTok i editirati većinu dana. Inače se još bavim iznajmljivanjem usisivača za dubinsko čišćenje i, naravno, društvenim mrežama. Tako da se nekada stvarno zna nakupiti dosta obaveza.
Djelić svog radnog dana dijeliš i s pratiteljima na Instagramu i TikToku. Na Instagramu te trenutno prati gotovo 26 tisuća ljudi, a na TikToku imaš više od 137 tisuća pratitelja. Kako je sve počelo i u kojem ti se trenutku popularnost 'rasplamsala'?
Pa, počelo je već davne 2018. godine. Pratila sam nekoliko ljudi koji su pričali o svom poslu; kako to sve ide i kako im izgleda radni dan - kao što ja sad radim. Uz to sam shvatila kako bi bilo fora pokrenuti društvene mreže i aktivnije se njima baviti. Željela sam objavljivati nešto skroz drugačije i autentično, pogotovo zato što je u to vrijeme u Hrvatskoj Instagram bio rezerviran za cure blogerice ili cure koja pričaju o modi i šminki. U principu, tada nisam imala baš ništa pametno za objavljivanje jer sam bila zaposlena u jednom uredu i svaki moj dan bio je isti. Sada gradim svoju priču u drugačijem smjeru, prikazujem se sa sa svim usponima i padovima i radim ono što volim. A volim aute i provoditi vrijeme u garaži. Prikazujem sve onako kako i je, a čini mi se da ljudi na TikToku i Instagramu traže baš takav spontani pristup.
Kod mene nema okolišanja. Svjesna sam da su greške dio procesa i mislim da je u redu i to pokazati na društvenim mreža kako bi ljudi dobili stvarnu sliku života. Nije svaki moj dan savršen.
U jednom se videu dotičeš toga da si oduvijek željela biti automehaničarka, ali s tom idejom okolina nije bila sretna. Na kraju si ipak završila među automobilima. Kakve su sada reakcije na ono što radiš i objavljuješ?
Oduvijek sam htjela raditi nešto s autima i stvarno mi nije jasno zašto su ljudi oko mene bili tako negativni oko te ideje. Reakcije su sada većinom jako pozitivne. Štoviše, sada me se čak sjete i svi oni koji su me prije ismijavali uz riječi: 'Pa ja ti nju poznajem'. Mislim da to dovoljno govori.
Iz tvog iskustva, kakav je položaj žena u poslovima koje dosta ljudi percipira isključivo muškima? Jesi li uspjela razbiti neke stereotipe iz okoline?
Što se tiče položaja žena u “muškim” poslovima, mislim da nam je malo teže na početku jer nas okolina nerijetko podcjenjuje ili je skeptična naspram naših sposobnosti. No, kad primjerom pokažemo da možemo sve što poželimo, samo je nebo granica. Iza svega toga stoji nevjerojatan trud.
Prije nego što si otvorila svoj obrt za održavanje vozila, završila si Građevinsko-tehničku školu. Kakvo ti je srednjoškolsko iskustvo - jesu li i ondje prednjačili mladići?
Nikad nisam imala osjećaj da su to takozvana muška zanimanja. Možda to nisam primjećivala jer sam već tada bila uvjerena da svatko može raditi bilo koji posao. Poslove nikad nisam dijelila na muške i ženske. Da se razumijemo, naravno da postoje žene koje ne znaju razliku između blatobrana i branika, ali isto tako postoje i muškarci koji ne znaju razliku. Možda vam to 'na prvu' zvuči smiješno, ali to je realnost. Neke ljude jednostavno ne zanimaju auti. Generalno mislim da je položaj žena u poslovnom svijetu, pogotovo u STEM području, malo potisnut te im je definitivno teže balansirati poslovni i privatni život. I dalje se očekuje da si uspješna poslovna žena, uz to i domaćica, a nakon dvadesetpetog rođendana dolaze pitanja o tome ''kad će više ta djeca''.
Vratimo se na automobile i radionicu. Kakve TikTokove možemo očekivati u skoroj budućnosti? Imaš li neke nove ideje i poslovne pothvate?
Ajme, naravno da imam ideje i planove (uz smijeh). Spremaju se nove suradnje i poslovni upgrade. Samo, siječanj mi je brzo projurio i ispada kao da sam zanemarila društvene mreže i malo toga objavljivala, ali zapravo sam radila na svom poslovnom planu i strukturi kako bi mogla imati više vremena za snimanje. Sadržaja neće nedostajati!
Što bi poručila djevojkama i ženama koje bi se željele okušati u zanimanjima u kojima prednjače muškarci – i onima koje bi htjele pokrenuti svoj biznis?
Djevojkama i ženama proučila bih da je nemoguće zapravo moguće i da iskreno razmisle o svojim željama i da ne 'posuđuju' želje od drugih. Na kraju krajeva, živiš za sebe, a ne za druge. Uz to, dodala bih da mi se čini da se polako razbijaju mitovi o muško-ženskim poslovima, pa bih rekla da smo na dobrom putu.
Bez obzira jesi li žena koja se želi baviti mehaničarskim poslovima ili mladić koji se želi okušati u frizerskom salonu ili pedikerstvu, važno je slušati svoje srce.