Dizajnerski dvojac Vjeko Franetović i Nikica Ivančević svoju su zajedničku modnu priču započeli 2004. godine, a danas, deset godina kasnije, spadaju u sam vrh hrvatske modne industrije. eNVy room nadaleko je poznat po svojim elegantnim i romantičnim, a opet jednostavnim kreacijama od najfinijih materijala sa zanimljivih detaljima. Bilo da je riječ o svakodnevnoj kombinaciji, večernjoj toaleti ili najvažnijoj haljini jedne žene – vjenčanici – eNVy room uvijek pogađa ukus samosvjesne modno osviještene žene.
Upoznajmo ih još bolje kroz ovaj intervju:
Za početak nam recite kako se rodila Vaša ljubav prema modi i dizajnu?
- Vjeko je magistar ekonomskih znanosti. Na zadnjoj godini studija poželio je ispuniti svoju kreativnu stranu i upisuje školu mode. Danas u tvrtki kao direktor i dizajner isprepliće oba svoja zanimanja koja se na kraju dobro nadopunjuju. Nikica je pak strastveni ljubitelj stripova od malenih nogu koji nije ispuštao olovku i papir iz ruke. Majka mu je radila u tekstilnoj industriji tako da je već od malena konstantno bio okružen materijalima. Spoj tih dviju stvari je doveo do toga da je konstantno crtao haljine. No, trenutak kada je shvatio da želi biti dizajner bio je kada je vidio skice Jean Paul Gaultiera za kostime Madonnine turneje Blonde Ambitions i sad već legendarni šiljasti grudnjak koji je dizajnirao.
Kakva je bila Vaša prva modna revija, te kako se općenito pripremate za svaku reviju?
- Prva revija je bila vrlo kaotična. Noć prije se nije spavalo jer se u zadnji tren mnogo toga mijenjalo na modelima. No, danas smo vrlo disciplinirani i trudimo se da sve bude na vrijeme gotovo uz što manje stresa.
Nastaje li kreacija prije pronalaska materijala ili materijal inspirira neke kreacije? Kako općenito kod Vas izgleda proces kreiranja odjeće?
- Prvo se rodi ideja i smjer u kojem želimo ići, zatim su tu materijali koji tu ideju oblikuju. Tek tada kreće skiciranje i onaj najkreativniji dio posla.
Što Vas najčešće inspirira za rad?
- Volimo u svakoj kolekciji provući neku temu, no, općenito nas inspiriraju žene, bile to naše prijateljice ili nepoznate žene na ulici, snažne i utjecajne žene iz svijeta filma ili glazbe pa sve do karakternih likova iz knjiga i filmova.
Koja je po Vama, najvažnija odlika jednog dobrog modnog dizajnera?
- Zadržati potpis, a ujedno pratiti trendove i poštovati promjenjivost mode.
Što mislite o hrvatskoj modnoj sceni?
- Smatramo je dobrom, posebno ako uzmemo u obzir okolnosti na našem tržištu u kojem se ona ipak razvija i raste.
Koju biste poznatu osobu voljeli vidjeti u svojoj odjeći?
- U ovih deset godina rada na RH sceni gotovo da smo radili sa svim damama s kojima smo željeli raditi. Nekako nemamo neostvarenih želja na tom polju. Što se tiče svjetske A liste dama - tu bi se već našlo nešto imena na popisu.
Čiji Vam se stil od hrvatskih celebrityja najviše sviđa?
- Jako volimo Juditu Franković. Ona se lijepo i hrabro s modom igra, a uvijek ostavi svoj potpis. Ne boji se rizika, a to cijenimo.
Što mislite o sve većoj popularnosti modnih blogera? I, surađujete li i Vi s blogerima?
- Da, naravno. Blog se već dokazao kao dobar Internet medij.
Tri komada odjeće koji bi svaka žena trebala imati u svom ormaru su?
- Klasični sako, mala crna haljina, bijela košulja.
Kako se kreću cijene Vaših kreacija? Kako ste se vi prilagodili ovom recesijskom vremenu? Jeste li snizili cijene kreacija?
- Haljine se kreću od 1500 - 6000 kn, a najčešća cijena vjenčanice je 6500 kn. Nismo mijenjali cijene postojećim modelima, ali smo izradili cjenovno pristupačnije proizvode.
Kako potaknuti ljude da se što više okrenu domaćim modnim dizajnerima i kupovini njihovih kreacija?
- Dok recesija traje nije vjerojatno da će se to dogoditi. Naše cijene su generalno visoke za prosjek hrvatske plaće, dok skupa manufakturna prozvodnja pak ne dozvoljava malverzacije pri formiranju cijene. Suradnja dizajnerskih marki s tekstilnim tvornicama i velikim kućama možda su za sada jedino rješenje ovog pitanja. Nama je zadovoljstvo što smo putem suradnje s Bellissimom uspjeli ponuditi mnogo širem tržištu eNVy room dizajn, naravno po mnogo pristupačnijim cijenama.
Recite nam nešto više o svojoj posljednjoj kolekciji...
- Trudimo se svakom novom kolekcijom ponuditi nešto novo. Smatramo da svaki dizajner treba pred sebe stavljati izazove i nikako se ne smije sakriti u sigurnu zonu, jer tako riskira monotoniju i manjak kreativnosti. Prošle godine po prvi puta smo recimo radili plisse, dok ove godine radimo s pastelnim bojama što do sad nikako nije bio slučaj. Uglavnom radimo s jakim i otvorenim bojama i pastelno je nešto što smo izbjegavali u širokom luku, pa smo tako kada su boje u pitanju stavili pred sebe jako veliki izazov.
Planovi za budućnost?
- Krajem ovog mjeseca prikazat ćemo kolekciju za jesen/zimu 14/15, pa nas čeka kampanja za nadolazeće ljeto. Posljednja kampanja ove modne sezone biti će ona vjenčanica. Nju planiramo plasirati u drugoj polovini travnja.