?
Istraživanje je provela neuropsihologinja Sharon Thompson-Schill sa svojim kolegama na Sveučilištu u Pennsylvaniji. Rezultati su pokazali da se kod rastresenosti i dekoncentracije mališana do 3 godine ne radi o neposlušnosti, već o tome da je tzv. prednji dio kore velikog mozga, zadužen za fokusiranje na neku stvar, u toj dobi još uvijek nerazvijen.
Nerazvijenost frontalnog dijela kore mozga nije nedostatak, već prednost zbog učenja novih vještina i samorazvoja, no postavilo se pitanje trebaju li odrasli kod tako male djece forsirati razvoj tog dijela mozga putem učenja djece samokontroli?
"Prednji dio kore mozga presudan je za reguliranje misli i kontrolu ponašanja", stoji u studiji. Kako djeca te vještine ne mogu u potpunosti svladati do 4. godine, odnosno taj se dio mozga razvija u prve četiri godine života, normalno je da se mališani ne mogu ponekad kontrolirati ili fokusirati na ono što ih tražimo.
Desetljećima se izdaju knjige o roditeljstvu i metodama uz pomoć kojih možemo 3-godišnjake naučiti da se fokusiraju i izbjegnu rastresenost, no čini se kako nova znanstvena saznanja više govore u prilog kako bi djecu trebalo više pustiti da sama filtriraju nevažne informacije, jer im to pomaže naučiti i razvijati samokontrolu.
Psiholozi, naime, žele naglasiti kako narazvijenost kore mozga pruža niz mogućnosti da djeca nauče neke društvene i komunikacijske vještine i to onim tempom kojim se mozak razvija.
Proučavanje razvoja misaonih procesa i ponašanja djece u dobi do 3. godine rasvijetljuje i mnoge nepoznanice vezane uz hiperaktivnost, autizam, kreativnost i poremećaje spavanja.
I ne zaboravite, sljedeći put kada će vaš mališan tri sata jesti doručak jer ga usporedno zaokuplja i ometa mu pažnju 16 drugih stvari, jednostavno odahnite i recite sami sebi: to samo njegov frontalni korteks radi upravo ono što treba prirodno raditi.