.
"Ako vam se učini da vaše prodike padaju na neplodno tlo, nemojte odustati jer, naprotiv, one su korisne", rekao je znanstvenik Andrew Martin sa sveučilišta u Sidneyu, istaknuvši da "učitelji i roditelji u tijeku svih godina srednje škole imaju velik utjecaj".
Martin je studijom obuhvatio 3450 učenika iz australskih srednjih škola i uspio razbiti uvjerenje da vršnjaci s kojima se dijete druži više utječu na njega nego nastavnici ili roditelji.
Proučavao je pritom motivaciju, trud, obavljanje školskih zadaća, stupanj zadovoljstva i radosti djeteta u školi, redovito pohađanje odnosno "markiranje" te naposljetku djetetove težnje, piše stručni američki časopis Teachers College Record.
"Roditelji i nastavnici, kojima se katkad čini da su nemoćni u odnosu prema svojem adolescentu, više utječu na akademsku motivaciju nego to misle, ponekad i triput više nego što na mlade utječu njihovi vršnjaci", zaključio je Martin.
Naprotiv, u društvenim i emocionalnim pitanjima mladi radije slušaju vršnjake nego roditelje ili učitelje.
(Hina)