Svaka žena zna da kako će tijekom života vrlo vjerojatno potrošiti više novca od prosječnog muškarca na proizvode koje svakodnevno koristi. U prvom redu tu su kozmetički preparati, ali i tretmani koje si većina njih redovito priušti. Većina njih muškarcima jednostavno nije potrebna. Međutim, izgleda da su žene prisiljene više izdvojiti i za proizvode koji su izrazito slični muškim verzijama.
Slični proizvodi – različita cijena
Kako je većina kozmetičkih tretmana i preparata namijenjena ženama, samim time je jasno da su upravo one ciljani potrošači. Već u samom startu „osuđene“ su na izdvajanje više sredstava na godišnjoj bazi. Međutim, jesu li neki proizvodi zaista slični onima koji se prodaju pod nazivom „za muškarce“, no razlika je upravo u cijeni? Izgleda da je to istina. Istraživanje koje se provodilo posljednjih nekoliko godina u više zemalja usporedilo je čak 800 različitih proizvoda koji se na tržištu mogu pronaći u muškoj i ženskoj varijanti. Potvrđeno je upravo navedeno - ženski proizvodi su gotovo uvijek i skuplji.
Uspoređivali su se proizvodi poput odjeće, kozmetike, te dodataka prehrani. Proučavanjem ovog fenomena, došlo se i do konkretne brojke, koja je mnoge iznenadila. Proizvodi koji imaju svoje „muške“ i „ženske“ verzije, u prosjeku su 7 posto skuplji kada su namijenjeni ženama i kao takvi se oglašavaju. Točne brojke variraju, a najveća razlika penje se i do 13 posto, a odnosi se upravo na kozmetičke proizvode.
Skuplji život – može li se izbjeći?
Nadalje, dobivene su brojke stavljene u ponešto širi kontekst. Koliko će ta razlika zaista biti osjetna tijekom cijelog života? Odgovor je ponovno – značajno. Tijekom samo jedne godine žena će na proizvode iz jednake skupine kao muškarci potrošiti znatno veći iznos. Taj je iznos prilično individualan i ovisi o navikama same osobe, no stručnjaci se slažu da on može doseći i brojku od nekoliko tisuća kuna.
Iako se mnogi slažu kako pametnim planiranjem kupovine i izbjegavanjem kupnje nepotrebnih proizvoda ova brojka ne mora u konačnici biti toliko velika, više cijene često su za žene jednostavno neizbježne. Prosječan kupac jednostavno mora odabrati između onoga što se nalazi na policama. Jeftinija, a možda i kvalitetnija verzija nekog proizvoda zasigurno negdje postoji, no manja tržišta diktiraju što će se uvoziti, što znatno smanjuje mogućnost odabira, budući da neki proizvodi jednostavno nisu dostupni.
Izgled i reklama
Tijekom provedenog istraživanja primijećen je i trend naplate prezentacije. Riječ je o tome da su proizvodi namijenjeni ženama često isti, no drugačije pakirani. Uzmimo, primjerice, britvice koje su jednake ili vrlo slične onima kojima se služe muškarci. Međutim, one sada dolaze u nešto nježnijim bojama, poput ružičaste ili ljubičaste, u vrećici iste boje. Ono što žene ovdje plaćaju jest upravo izgled i prezentaciju, budući da proces proizvodnje i pakiranja ovakvih “ženskih“ britvica ne iziskuje dodatna sredstva.
Budući da je ovaj trend prisutan otkada je marketinga i oglašavanja, teško je da će se u skorijoj budućnosti nešto promijeniti. Mnogi stručnjaci čak su i skovali novi naziv za ovu razliku u cijenama koju žene moraju plaćati, nazivajući ju „ružičastim porezom“.