Češće dolaženje djeteta u knjižnicu, dodir s knjigama te čitanje potiču razvoj djetetovih sposobnosti govora, slušanja, razumijevanja i predčitalačkih vještina. Dovođenje najmlađih u “hramove knjiga” također potiče i zbližavanje djece s knjigom i čitanjem te omogućuje njihov rast i razvoj u kulturnom okruženju.
U vrijeme široke dostupnosti nebrojenih tehnoloških mogućnosti i uređaja koji nude dinamične interaktivne sadržaje, knjižnice se ponekad doimaju ne baš zabavnim mjestima –pogotovo djeci. No, na radost najmlađih, većina hrvatskih knjižnica, bile one u malim ili velikim sredinama, osim velike ponude slikovnica i dječjih knjiga, nude i druge zanimljive sadržaje koji se mogu podijeliti na: igraonice, pričaonice i radionice. U igraonici dijete može birati igračke i partnere za igru, listati i razgledavati slikovnice, slušati, prepričavati ili izmišljati priče i pjesme. Postoji čak i tzv. “mala igraonica” čiji je program namijenjen bebama i djeci koja još nisu napunila tri godine, a traže i žele igru u društvu vršnjaka. Program organizira i vodi stručna osoba i odvija se u odgovarajućem prostoru, opremljenom razvojno primjerenim igračkama i slikovnicama. Neke gradske knjižnice na dječjem odjelu imaju i tzv. “Igroteku” mjesto gdje se posuđuju igračke koje se mogu nositi kući, baš kao i slikovnice i knjige. Predškolsko dijete može uz pomoć odrasle osobe izabrati zanimljivu i kvalitetnu igračku, a roditelji se informirati o kvaliteti igračaka i njihovoj primjerenosti određenoj dobi. Kako bi bile u korak s vremenom, pojedine knjižnice imaju i kompjutorske igraonice, koje u pravilu traju tijekom cijelog dana ili se održavaju u određenim terminima. Dijete (samo uz pomoć roditelja ili knjižničara) na kompjutoru može igrati edukativne ili zabavne igre i usput učiti osnove služenja računalom. Pričaonica je program koji se održava u određenom terminu pod vodstvom stručne osobe i priče se pričaju uz tekst, scenske lutke, aplikacije te uz audiovizualne i elektroničke medije.
Kako bi knjižnicu približili najmlađima, mnogobrojni dječji odjeli organiziraju i različite vrste radionica. U glazbenoj radionici djeca kroz igru uče brojalice i pjesmice, a uz pratnju instrumenata zajednički se pleše, pjeva i svira na manje zahtjevnim instrumentima. U likovnoj radionici djeca se mogu izražavati u različitim tehnikama, a u scenskoj radionici, uz stručnog voditelja uče se osnove scenskog izražavanja i izvode male scenske improvizacije te jednostavnije dramske igre i predstave.
Nakon što smo se i sami uvjerili da knjižnice više ne nude samo - knjige, nego su one postale i nezaobilazni kutak za dobru zabavu, vjerujemo da će mnogim mališanima one postati i najbolji prijatelj.