Istraživanje je provedeno na University of Arizona u SAD-u.
Istraživanje je predvodio dr. Soyeon Shim zajedno sa svojim kolegama te su utvrdili da su roditelji ti koji imaju najveći utjecaj na navike svoje djece kad je novac u pitanju, odnosno puno veći utjecaj na ponašanje mladih vezano uz trošenje nego što to ima honorarni rad tijekom srednje škole ili sama edukacija u školi.
Učenici financijsku neovisnost vide kao simbol statusa odrasle osobe. Ipak, kada dođu na fakultet mnogi premaše trošenjem vlasiti budžet, skloni su posuđivati novac ili napraviti veliki minus na karticama, a svoje dugove ne podmiruju na vrijeme. Drugi pak znaju s novcem i troše racionalno, bez zaduživanja. Te razlike u upravljanju novcem nastojao je objasniti dr. Soyeon sa svojim kolegama.
U istraživanju je sudjelovalo 2.098 studenata prve godine iz različitih sredina i raznih etničkih grupa. Svi su se putem upitnika izjasnili o socioekonomskom statusu roditelja, novčanim navikama i ponašanju roditelja vezano uz upravljanje financijama, koliko su o financijama naučili od roditelja, a koliko iz vlastitog iskustva na honorarnim poslovima tijekom srednje škole te u školi.
Istraživanje je pokazalo da roditelji imaju mnogo veću ulogu u usvajanju stavova i ponašanja prema novcu nego honorarni rad ili škola tijekom tinejdžerske dobi. Rana financijska socijalizacija vezana je uz učenje o financijama koje pak je vezano uz stavove i na kraju i uz ponašanje mladih prema novcu.
Istraživači stoga savjetuju roditeljima da ciljano uče djecu o upravljanju novcem, jer će im to otvoriti šanse za uspjeh još u studentskim danima, ali i kasnije u životu.
(JK, Izvor: AlphaGalileo.com)