Stjecanje jezičnih vještina ističe se kao jedan od najvažnijih zadataka predškolskog razvoja djeteta Djeca ih moraju čuti više puta da bi shvatila njihovo značenje, primjerice riječi poput velik, vrh,dolje, ispod.
Ponekad je potrebno malo više vremena da bi dijete u potpunosti shvatilo značenje tih riječi i počelo ih dosljedno upotrebljavati. Imenice ili glagoli poput mačka, plesati, trčati puno su lakša za razumijevanje jer sve što dijete mora napraviti je da poveže riječ s onime što vidi ili čini.
Jezik je važna i složena tema jer potiče razvoj i mnogih drugih vještina, i društvenih i obrazovnih. Stoga pripazite na svaku teškoću vezanu uz govor i jezik koju bi dijete moglo imati te je pokušajte uočiti što prije. Postoji puno načina na koje možete s djetetom vježbati komunikaciju, a mi vam u nastavku donosimo nekoliko primjera koji mogu pomoći djetetu da se uhvati koštac sa složenijim riječima.
na - ispod
Uzmite dječji stolić i šalicu. Recite: "Idemo staviti šalicu na stolić. Sad ćemo je staviti ispod stolića."
gore - dolje
Stavite neku igračku visoko na policu i recite: "Pogledaj, igračka je visoko gore na polici." Tada je stavite niže i recite: "Sad je igračka dolje."
vrh - dno
Neka se dijete popne na vrh stepenica, a zatim neka se spusti do dna. Recite mu da vam pokaže vrh lonca, a nakon toga dno.
veliko - malo
Pokažite djetetu neke predmete koji su zaista veliki, primjerice kamion, neboder, autobus, a zatim stvari koje su male, primjerice, orah, cvjetić, gumb. Recite mu da pokaže neke veliku stvar u sobi, a zatim nešto malo.
iza - ispred
Možete uzeti figurice domaćih životinja i reći djetetu da primjerice, "stavi psa ispred mačke i konja iza svinje". Ako mu je teško, napravite vi to umjesto njega i recite: "Pogledaj, stavljam psa ispred mačke. Da ti ponovim prije nego što pokušaš?"
Riječi koje opisuju osjećaje (tužan, sretan, preplašen)
Upotrijebite te riječi u kontekstu, primjerice, "Sretna sam kad pojedeš sav ručak. Tužna sam kad me ne slušaš. Preplašena sam kad te nešto boli." Povežite te riječi s odgovarajućim izrazima lica.