Gorući problem: kome povjeriti čuvanje djece?

U Hrvatskoj čak ni Zagreb koji s okolicom broji milijun stanovnika, nema specijaliziranu agenciju niti na bilo koji drugi način profesionalno organizirano čuvanje djece van službenih jasličkih i predškolskih programa

4a1ea49ea04d8

. Vrtići su prepuni, a dadilju za čuvanje djece u večernjim satima roditelji mogu samo sanjati.

Kako nismo svi u mogućnosti koristiti tzv "baka servis" mnoge majke i očevi prisiljeni su preko oglasnika tražiti osobe za čuvanje djece. Sreća je kada se na oglas javi osoba koja je školovana odgajateljica, učiteljica ili profesorica, možda i sama majka sada već odrasle djece, ali što ako se javi osoba kojoj ne možemo u potpunosti vjerovati ili nam iz nekog razloga ne odgovara?

Svaki stručnjak savjetovat će da u takvoj situaciji ne treba dijete ostavljati s osobom u koju nemamo apsolutno povjerenje. Slučajevi zlostavljanja djece od strane "dadilja" koji dolaze do nas sa svih strana svijeta, samo su dio problema. Neškolovane i neiskusne dadilje neće znati pomoći ili zaštititi dijete u nekoj izvanrednoj situaciji, neće znati razgovarati s djetetom, neće znati biti kreativna, njegovati dijete, niti ispuniti odgojnu zadaću kako to rade školovane odgajateljice.

Što bi se trebalo promijeniti?

Stvari se već polagano ali sigurno mijenjaju i to u dobrom i kvalitetnom smjeru. Naime, Pučko otvoreno učilište u Zagrebu prvo je pokrenulo program osposobljavanja za dječju njegovateljicu tj. dadilju. Osobe koje su završile srednju školu, mogu se prijaviti na ukupno 560 sati osposobljavanja u sljedećim područjima: Njega djeteta, Psihosocijalna obilježja djece dojenačke dobi, Obiteljski odgoj i suradnja s roditeljima, Komunikacija i interakcija, Sadržaji i načini, Osnovne zdravstvene zaštite djece, Djeca s teškoćama u razvoju, Darovita djeca, Osnove poduzetništva.
Za sve buduće dadilje organizirana je i praktična nastava.

Primjer Zagreba od ove godine slijedi i Rijeka. Strukovna udruga za promicanje dobrobiti djece - Portić i Narodno učilište Rijeka udružili su se i zajedničkim snagama pokrenuli program educiranja budućih dadilja.

Kako naglašavaju u svojim materijalima, dadilja mora posjedovati znanja o ranom razvoju djeteta i obilježjima dobi, o potrebama djeteta, o zdravstvenoj zaštiti, njezi i skrbi o djetetu, pravilnoj i zdravoj prehrani, prevenciji ozljeda, higijeni i ekologiji, mora znati koja je uloga igre u razvoju i učenju djeteta te odgojne stilove. Isto tako, educirana dadilja ima sposobnost empatije i tolerancije, postavljanja granica, ohrabrivanja i podržavanja prihvatljivih ponašanja kod djeteta.

Ima li i vaša dadilja navedene kvalitete?