Rezultati su to istraživanja koje su na reprezentativnom uzorku od 400 građana tijekom studenog proveli magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal. Više od tisuću kuna na darove planira potrošiti 5 posto građana, a njih 15, 6 posto ne planira kupovati božićne poklone.
Kupnja u klasičnim trgovinama ili preko interneta?
Većina građana božićnu će kupnju obaviti u klasičnim trgovinama, dok se na kupnju putem interneta oslanja 37,6 posto potrošača. Većina ispitanika, 59,5 posto potrošit će jednak iznos kao i prethodne godine, smanjenje potrošnje planira 23,3 posto, a povećanje 17,2 posto građana.
Zadovoljstvo ili stres?
Kupnja božićnih poklona više od polovici ispitanika predstavlja zadovoljstvo dok njih 39, 5 posto uz zadovoljstvo osjeća i određenu dozu stresa. Značajno manji dio kupaca navodi da im kupnja božićnih poklona predstavlja isključivo stres.
Osim božićne kupnje, značajan izdatak u ovo doba godine predstavlja i odlazak na skijanje ili zimovanje. Takvo putovanje planira 10,3 posto građana, dok će zimske radosti u svome domu doživjeti 89,7 posto građana Hrvatske.
(Izvor:Ja TRGOVAC)