Draže mu je da se igra sam, vrlo rijetko s drugom djecom. Rekla nam je teta da joj se čini kako su mu te igre u vrtiću predosadne i premonotone. Rado sudjeluje u grupnim aktivnostima npr. u recitiranju, pjevanju, plesanju, crtanju, bojanje i veoma je poslušan. Jedini problem je slobodno vrijeme za igru kad on hoda uokolo po vrtiću tražeći nešto. Iskreno ne znam što da mislim. Zasigurno znam da nije sramežljiv. Voli pričati s nepoznatim ljudima i nigdje se od nikoga ne skriva. Zašto mu nije zanimljiva igra s drugom djecom? Od prijatelja ima bratića koji je godinu dana mlađi od njega i kad su njih dvoje sami lijepo se igraju. Isto tako, kad dođu k nama gosti s djecom, igra se i s njima. Molim Vas mišljenje i recite mi trebam li se brinuti? Hvala!
Draga mama,
vjerujem da Vas zabrinjava što se Vaš inače veseo i živahan dječak u vrtiću još ne uključuje u igru s drugom djecom. Lijepo je što ne želite ništa prepustiti slučaju i aktivno razmišljate o dječakovom ponašanju. Što je točno razlog dječakovom rijetkom uključivanju u igru s drugom djecom teško je znati bez detaljnije analize njegovog ponašanja. Kako navodite da dječak izvan vrtića ima periode kada se uključuje u igru s drugom djecom te da je otvoren za komunikaciju čak i s manje poznatim osobama, mislim da nemate razloga za zabrinutost.
Ono što svakako možete napraviti i bez točnog poznavanja uzroka njegovog ne uključivanja u igru s drugom djecom je da mu pružite načine kako pristupiti i igrati se s drugom djecom. Naime, moguće je da se Vaš dječak teže snalazi u okruženju u kojem ima više djece i da onda ne zna kako bi se uključio u igru ili mu je možda više igri privlačno ili mu niti jedna igra nije privlačna. Ideje mu možete pružiti kroz proigravanje različitih situacija koje dječak može doživjeti u vrtiću koristeći njegove igračke, npr. medvjedić ne zna kako bi se uključio u igru s prijateljima koji slažu kocke. Onda mu kroz igru ponudite načine što medvjedić može napraviti kako bi se igrao s prijateljima. Prikažite mu igru s prijateljima kao nešto zabavno što ima pozitivan završetak. Također, možete mu pokazati kako i igra koja mu se medvjediću u početku činila dosadna može postati zanimljiva. Scenarije osmislite sami sukladno onome što mislite da Vašem dječaku ide teže ili sukladno njegovim stavovima (npr. igre u vrtiću su dosadne). Bitno je da mu takve stavove normalizirate, odnosno da mu pružiti šire viđenje da nije nužno ako nam se nešto trenutno čini dosadnim da tako i ostane i da i on sam može pridonijeti promjeni. Takvo proigravanje različitih situacija odličan je način kako djeci pružiti opcije i načine na koje mogu poboljšati svoje socijalne vještine jer djeca najlakše uče kroz igru i metaforu.
Budući da Vaš dječak sudjeluje u grupnim aktivnostima i inače izvan vrtićkog okruženja nema problema u komunikaciji s drugima ili igrom s vršnjacima moglo bi biti dovoljno i samo davanje ideja kako se uključiti u igru. Dodatno možete istražiti koje igre ili aktivnosti su mu zanimljive a da uključuju drugu djecu, sve s ciljem proširivanja ideja što sve Vaš dječak može raditi tijekom svog dana u vrtiću.
Vjerujem da ćete uz Vašu brižnost i motiviranost pružiti dječaku podršku kako bi se još bolje prilagodio vrtićkom okruženju. Ako ćete trebati dodatnu podršku ili savjete slobodno nam se javite.
Sretno!