je razred) čitam mu ja i ima sve ocjene 4 i 5. Osim jezika. Tu ima samo jedinice i dvojke. Nije u pitanju zglob niti ruka, jer je uspješan sportaš (judo). Učiteljica kaže da je lijen, a ja mislim da je ipak u pitanju neki problem.On ima natprosječan IQ. Učiteljica to naravno zna, vođena time, govori da on ne zna pisati, ne veže slova pravilno i čita kao u drugom osnovne. Iz pismenih testova zato ima sve jedinice, a iz usmenih četvorke. Sve drugo ima petice. Lekcije koje treba naučiti mu ja pročitam, jednom ili dva puta i on iz usmenog odgovaranja dobiva petice.Ona kaže da je lijen i bezobrazan, a ja mu vjerujem da njemu, kako on tvrdi slova trče. Puno vježbamo, kad čita slovo po slovo onda i potrefi, ali tečno čitati ne zna. Neke riječi čita i po deset puta i uvijek ih pogrešno kaže. Na primjer - doba kaže boda, poučen kaže poručen i sl. Moli me i plače da mu pomognem da nauči, ali ja ne znam ili on ima problem. Rukopis mu je užasan, ne povezuje slova pravilno. On uopće ne razumije kako da poveže slova m i n pisano. Kad piše u bilježnicu bez linija, piše ukoso. I često miješa b i d.Nije lijen. On zaplače i kaže "majko ne mogu, ne znam, pomozi mi". Učiteljica me mrzi i ne razumije da ni ja ne znam što učiniti, ne mogu se snaći.Čula sam za disleksiju, pa sam sumnjala da je to, ali učiteljica kaže da nije, jer mu je navodno motorika dobra. Sportaš je i to uspješan.Nisam više pametna. I opet tvrdim, ne kao "pristrana majka", već kao netko tko provodi vrijeme s njim, da on ima neki problem.Odlično čuje, vidi, progovorio je s 1,5 godinom. S 2 godine je pričao kao navijen. Iako neke riječi i sad on nekako izvrće.Ako su duge, npr. riječ pseudonimi nema šanse da pročita. Jako dobro vizualno pamti i općenito jako dobro pamti. Odlično mu ide matematika koju jako dobro razumije. Molim vas za vaš savjet i mišljenje.
Poštovana,
vidim da ste veoma zabrinuti za svojeg sina. Oboje ulažete veliki napor i trud oko usvajanja tehnike čitanja. Navodite da vaš sin teško i sporo čita, ne razumije pročitano, na pismenim ispitima dobiva značajno lošije ocjene nego na usmenim ispitima. Dječak sam navodi kako mu slova „trče“ po stranici kada čita, ima poteškoća s jezikom (pretpostavljam s gramatikom?), u govoru su prisutne leksičke dislalije (izvrtanje riječi), ima dobro vizualno pamćenje, rukopis je teže čitljiv, tijekom pisanja zamjenjuje vizualno slična slova...
Također navodite kako ima natprosječni IQ te da mu odlično ide matematika. Sve navedeno upućuje na moguću prisutnost disleksije i disgrafije.
Dijagnostika disleksije i disgrafije se obavlja timski u suradnji između logopeda i psihologa. Po potrebi se uključuje i pregled oftalmologa, audiologa i neurologa kako bi se isključila prisutnost neuralnog oštećenja te poteškoća na razini sluha i vida.
Kvaliteta i uspješnost logopedske terapije disleksije i disgrafije značajno ovisi o ranoj detekciji, a s obzirom na to da je vaš sin već 4. razred savjetujem da što prije napravite obradu. Djeca s disleksijom vrlo rano počinju razvijati negativne kompenzacijske mehanizme koji kasnije mogu usporavati terapiju stoga je veoma važno što prije krenuti s adekvatnom logopedskom terapijom.