Vrebaju nas gdje god se okrenuli, no jesmo li svjesni kolika je njihova moć? Često nas ljute blokovi reklama koje traju beskonačno i to usred omiljenog nam filma, ali nije to uvijek niti tako loše. U tih nekoliko minuta može se obaviti wc, uzeti sendvič, nazvati frendicu, riješiti koja križaljka, odgovoriti na koji mail, djetetu pripremiti užinu za školu…i još mnogo toga.
Jeste li znali da je reklama s provokativnom ženom na jumbo plakatu smještenom na vrlo prometnoj aveniji prouzročila u jednoj američkoj državi i sudar? E pa pitam ja vas je li pametno uopće stavljati reklame uz prometnice? Sad će dodati marketinški stručnjaci da je tamo frekvencija ljudi vrlo velika, no i sama ponekad proučavam te plakate koji mi odvuku pažnju, a da toga zapravo i nisam svjesna.
Danas smo zapravo doista bombardirani reklamama sa svih strana, odete u kino i prije filma pokora: reklame – barem 2-3 a nakon toga foršpani, da ne ugase svjetla mirne duše biste mogli ući u kino i deset minuta nakon početka. Prije predstave vjerojatno ste se opskrbili kokicama i nekim pićem…..evo i na kutiji od kokica reklamica…tek tako da vam ne bi nešto promaklo…a i na blagajni kad kupujete karte ponekad dobijete uzorak nekog proizvoda zar ne? Kino je zahvalan medij za oglašavanje, no gledate li uopće reklame u kinima?
U posljednjih nekoliko godina nailazimo i na reklame na tramvajima… Iskreno, ne sjećam se niti jedne konkretne, iako znam da su se vozile gradom…..a dok čekate tramvaj ili autobus da vam ne bi bilo slučajno dosadno u vas gledaju lijepe i naravno savršene manekenke, koje, eto, bez ruža kojeg reklamiraju ne mogu više niti zamisliti svoj život…
Jedna od novijih vrsta „terora“ su tiskani letci i katalozi trgovina koje svakodnevno pronalazite u svojim poštanskim sandučićima i to na kile. Ma dobro, mogu ponekad i biti korisni, osobito kad je u pitanju akcijska prodaja, ali barem u mom slučaju često završe u košu za smeće koji je zgodno smješten odmah kraj sandučića.
Ženske revije prepune su reklama i savršenih ljudi, no jeste li znali za jedan toliko zgodan izum odnosno kompjutorski program koji se zove photoshop? Čudo jedno što taj može napraviti, Više sam puta vidjela kako se uklanjaju podbratci, stanjuje struk, kosa postaje bujnijom pa kad vidite te „zvijezde“ u gradu mislite da im se nešto strašno dogodilo, jer u stvarnom životu photoshopa nema…
U današnje vrijeme mediji u velikoj mjeri kreiraju javno mišljenje i, htjeli vi to ili ne, utječu na naše stavove. Jeste li se ikada pitali zašto su uvijek lijepi ljudi u reklamama? Pa svatko će se radije poistovjetiti s prekrasnim djevojkama koje su takve (možete misliti) baš zbog proizvoda koje reklamiraju, nego s nekom prosječnom osobom, no je li to baš tako? Osobno bih radije vidjela neku ženu koja svakoga dana odlazi u trgovinu, vraća se kući natovarena vrećicama, juri 100 na sat, a ne provodi cijeli dan na kavama, u teretani i na partijima. Mene zanima na koji način se ona uljepšava uz sve obaveze koje ima i što ju čini lijepom, iako to možda nije ona savršena photoshop ljepota. Zato mi je bila posebno draga kampanja jedne tvrtke koja se zvala „Za stvarnu ljepotu“ i u kojoj su modeli bile stvarne žene i koja je imala odličan odjek.
Odnedavno me silno zabavljaju TV reklame za lijekove na koncu kojih čujemo jedan ubrzan glas koji izgovara brzinom vjetra: „Dodatne informacije potražite kod svog liječnika ili ljekarnika“. Baš me zanima koliko ljudi to razumije, a da samo znate kako ta ista rečenica zvuči zabavno na mađarskom (Hallmark).
Vjerujete li učinkovitosti proizvoda koji se reklamiraju? Odete li često potražiti baš taj proizvod kojeg ste vidjeli u reklami? Pitate li se zašto? Volite li vi reklame? Koje su vas oduševile? Rado bismo čuli vaše mišljenje….
Ema Jurić