Prolazeći neki dan zagrebačkim ulicama po tko zna koji puta sam se
začudila koliko je svjetskih 'brandova' pronašlo svoje mjesto po
hrvatskim trgovinama. No, mnogi se čude da su trgovine prazne. Povremeni
ulazak i još rjeđa kupovina frustriraju jednako prodavače i vlasnike.
Ali što su stvarni razlozi? Možda smijemo govoriti ponovno o krizi i
nedostatku novca. No, cijene su zaista prihvatljive, ako ih usporedite
sa prošlogodišnjima, a da ne spominjem one nekoliko godina unazad. Čak
su se i prodavačice (a gdje su muški prodavači nestali?) promijenile na
bolje: postale su ljubaznije, uslužnije i vedrije.
Ali čini mi
se da smo zanemarili izloge. Izlog je prozor u kojem izlažemo, kako i
sama riječ govori, robu koju nudimo u trgovini kako bi se već na prvi
pogled potencijalna mušterija odlučila na ulazak u trgovinu i kupnju.
No, izgleda da su vlasnici mnogih trgovina i prodavačice upravo tako
shvatile ulogu izloga. Pa tako mnogi izlozi izgledaju kao police na
kojima je roba naslagana, ili jednostvano izložena bez reda i smisla.
Jedino što svakako vrišti iz takvih izloga su cijene – većinom niske.
No, sam izlog izgleda kao dio nekog outleta ili magazina. Zagreb, na
žalost nije jedini grad koji ima previše takvih izloga. No, postavlja se
pitanje gdje su nestali aranžeri. Nekad ste Ilicom mogli vidjeti
vrijedne ljude u izlozima koji su slagali priču koja se nekom periodikom
mijenjala, ali je očima običnog prolaznika bila otkrivena tek potpuno
završena. I često su baš ti izlozi bili razlog ulaska i kupovine.
Ne
bi se smjeli zanemariti izlozi. Jer zamislite koliko sreće ima ona
trgovina čiji je izlog na jednoj od najprometnijih pješačkih ulica.
Pokušajte izračunati koliko ljudi prođe dnevno uz izloge na Ilici ili
nekoj drugoj zagrebačkoj ulici u centru koji je većinom pješačka zona.
Možda govorimo o 20.000 ljudi, možda je ta brojka dvostruka, možda i
peterostruka. Postoje li tiskovine koje se mogu zakleti u svoju nakladu u
tolikom broju? I koje su to? A koliko košta zakup oglasnog prostora na
jednoj stranici u takvim tiskovinama? I to samo za tjedan ili maksimalno
mjesec dana? A izlog stoji svaki dan na istom mjestu. I svaki dan u
njega mogu neograničeno zuriti prolaznici, dok je taj prostor vlasniku
trgovine besplatan ili je već obračunat u najam. Zar nije važno
maksimalno iskoristiti taj prostor kako bi se što bolje prezentirala
trgovina i njena roba?
Neke sam aranžere poznavala još iz vremena
kad sam tek počela svoje istraživanje modnih trgovina i sjećam se tih
doživljaja izloga, tih čarobnih priča i žalim za ljudima koji su bili
vrsni aranžeri izloga, jer njihove su ruke bile umjetničke, njihova
djela za pamćenje, a Ilica je bila slikovnica.
S povjerenjem,
Andreja
Horvatić
Image consulting specijalist
www.profashion.com.hr
Lijepi izlozi su najbolja reklama