Ako ste očajni zato što vam dnevne obveze izmiču kontroli, nikad nemate dovoljno vremena i nijedan dan ne stižete obaviti sve što bi trebalo, slijedeći će vam savjeti pomoći da bolje organizirate vrijeme:
Pripremite se: Već ujutro napravite popis svega što toga dana morate obaviti. Neka bude realan, bolje je predvidjeti više vremena za svaku stvar, nego se kasnije nervirati zato što niste u mogućnosti sve ispuniti. Tako će vam ostati dovoljno vremena za neke nepredviđene hitne obveze, a imat ćete dovoljno prostora da možda promijenite redoslijed planiranih prioriteta.
Prekinite začarani krug: Pokušavate li učiniti previše stvari odjednom, naći ćete se u začaranom krugu i imat ćete osjećaj da ništa niste napravili. Pokušajte stvari rješavati jednu po jednu, osjetit ćete zadovoljstvo da ste stvarno nešto učinili. Osim toga, bit ćete mnogo produktivniji. Jednako tako, možete opsežnije zadatke podijeliti u više manjih, pa ako i ne riješite sve odjednom, obavit ćete zadatak barem djelomično. Spisak stvari koje treba obaviti, račune koje trebate platiti, pismo na koje trebate odgovoriti nosite uvijek sa sobom, vjerojatnost da ćete na njih zaboraviti tada je manja, a nećete imati osjećaj da gubite dragocjeno vrijeme dok, na primjer, čekate kod zubara.
Nemojte ni pokušavati biti savršeni: Savršeno obavljanje poslova zahtijeva ogromnu energiju i mnogo vremena. Perfekcionisti ponekad nisu u stanju napraviti razliku između onoga što zaista jest važno i onoga što nije, pa se često gube u sitnicama. Spadate li u takve osobe, svakako ostavite dovoljno vremena za glačanje košulje ili za pisanje poslovnog pisma. Pokušajte se uvijek pridržavati krajnje granice koju ste odredili za neki zadatak.
Naučite reći "ne": Ako ste preokupirani različitim stvarima, nikada nećete imati vremena za ono što vam je važno i što vam pruža zadovoljstvo. Zbog toga je važno napraviti selekciju i neke aktivnosti jednostavno odbiti.
Sredite svoju poštu, privatnu i službenu: Ponekad je teško odlučiti što je važno, a što nije, što se može baciti, a što ne. Kod kuće ljudi obično skupljaju stare članke iz novina, recepte, školske radove, kataloge, dok su na poslu to stari dopisi, memorandumi, registratori... Nevoljko ćete nešto baciti, opravdavajući se: "Što ako mi zatreba?". Mi vas, pak, pitamo "A što ako vam ne zatreba?". Osim odbacivanja nevažnog, pristiglu poštu treba sortirati po kategorijama jer će vam to uvelike olakšati život, a utrošit ćete manje vremena i živaca nego da kasnije nervozno prekopavate po papirima.
Zatražite pomoć: Mnogi od nas se ustručavaju potražiti pomoć jer smatraju da tako pokazuju svoju nesposobnost. Međutim, ono što je vama problem, netko će drugi vrlo jednostavno obaviti. Porazgovarajte s prijateljima o svojim obvezama i problemima, možda vam oni mogu ponuditi svoju pomoć, a vi ćete njima izaći ususret nekom drugom prilikom.
Bez obzira na sve - predahnite: Vodite računa o sebi, bez obzira na zatrpanost obvezama. Nastojte se redovito i dobro hraniti, vježbati i dovoljno spavati. Barem jedan dan u tjednu rezervirajte za odmor, vrijeme kada ćete raditi ono što volite i tako napuniti svoje baterije. Napravite popis stvari koje vas vesele, npr. telefonski razgovor s prijateljicom, kratka šetnja, odlazak u kupovinu ili rješavanje križaljke. Kad se osjećate bezvoljno, pogledajte popis i izaberite nešto. Kažu da je najteže mijenjati navike, ali u ovom slučaju to znači: manje stresa, bolje zdravlje i osjećaj ispunjenja jer smo nešto obavili.
Očekujte i neočekivano: U životu se ne može sve planirati, ali treba biti na sve spreman. Ako niste spremni, životne teškoće pogodit će vas znatno teže. Budite svjesni da se i vama može dogoditi da ostanete bez posla. Ali, ako ste spremni da očekujete neočekivano, lakše ćete prebroditi neke situacije i spasiti se iz oluja u koje vas je život bacio.
Svakodnevni ritam žene, podijeljen između privatnih i poslovnih obveza, vrlo je naporan. Ovi će vam savjeti pomoći da bolje organizirate vrijeme.