AŽKZ i Avon Hrvatska protiv nasilja nad ženama

Autonomnoj ženskoj kući prijeti zatvaranje nakon 20 godina rada.

AŽKZ i Avon Hrvatska protiv nasilja nad ženama

Uoči Nacionalnog dana za borbu protiv nasilja nad ženama, koji se obilježava danas, Autonomna ženska kuća Zagreb (AŽKZ) i tvrtka Avon Hrvatska započele su sredinom rujna zajedničku kampanju. Osim podizanja svijesti javnosti o ovom učestalom, no često tabuiziranom problemu nasilja, kampanjom se žele prikupiti dodatna financijska sredstva za AŽKZ, kojoj nakon 20 godina rada prijeti zatvaranje.

Sredstva za pomoć AŽKZ-u prikupljat će se putem otvorene telefonske linije s brojem 060 90 04 u razdoblju od rujna do studenog ove godine. Doprinos očuvanju skloništa za žene žrtve nasilja može se dati i kupnjom ogrlice, narukvice ili prstena, koji su posebno dizajnirani u okviru globalne Avonove kampanje protiv nasilja nad ženama. Sav prihod od prodaje ovih proizvoda, koji su dostupni putem Avonovog kataloga te direktnom kupnjom na obilježavanju projekta 25. rujna, namijenjen je AŽKZ-u.

Ova humanitarna kampanja obilježit će se i događanjem u Bogovićevoj ulici u središtu Zagreba, 25. rujna, u razdoblju od 10 do 14 sati. Program će voditi Barbara Kolar, Avonova ambasadorica i glasnogovornica akcije, a svojim sudjelovanjem podršku projektu pružit će i mnoge javne osobe.

Image


Prsten podrške za borbu protiv nasilja nad ženama


Naime, prema istraživanju koje je 2003. provela AŽKZ u suradnji s Državnim zavodom za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, a koje je još uvijek jedino istraživanje te vrste na nacionalnoj razini, svaka treća žena u Hrvatskoj pretrpjela je fizičko nasilje od strane bivšeg ili sadašnjeg supruga, odnosno partnera, dok je 50 posto žena u Hrvatskoj žrtva psihičkog nasilja.
„Nasilje nad ženama nikako se ne bi smjelo smatrati isključivo privatnim problemom tih žena, nego i problemom društva u cjelini te se stoga nadamo da će društvo u kojem živimo ovom kampanjom prepoznati svoju priliku za doprinos suzbijanju i saniranju posljedica ovakvog destruktivnog ponašanja“ izjavila je Neva Tölle, aktivistica Autonomne ženske kuće Zagreb.

U 2009. godini u skloništu AŽKZ-a smještaj je dobilo 22 žene i 38 djece, a telefonsko savjetovanje zatražilo je više od 1353 žene. Zabrinjavaju i činjenice da nasilje najčešće počinje nakon ulaska u brak, da se ono gotovo uvijek događa u prisutstvu djece te da 85% ispitanica smatra da je nasilje nad ženama u Hrvatskoj daleko ozbiljniji problem nego što se misli.

Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad ženama obilježava se nakon tragičnog ubojstva triju žena, 22. rujna 1999. godine na zagrebačkom Općinskom sudu. Zbog ubojstva sutkinje Ljiljane Hvalec, supruge Gordane Oraškić i njezine odvjetnice Hajre Prohić, te ranjavanja zapisničarke Stanke Cvetković, počinitelj Mato Oraškić osuđen je na maksimalnu kaznu od 40 godina zatvora.



Medijski pokrovitelji kampanje su Net.hr, Plavi radio, Story i Žena.hr, a svoj doprinos dala je i tvrtka Europlakat ustupanjem reklamnih površina za predstavljanje kampanje.