U ponedjeljak je u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu svečano predstavljeno četrnaesto po redu izdanje humanitarnog kalendara „Riječki dečki“ na temu „zagrebačka adresa“. Prvi kalendar kupila je glumica Jelena Perčin.
I ovaj su se put u kalendaru našli zanimljivi, uspješni, uzorni, altruistični dečki i muškarci - riječki dečki koji žive i rade u Zagrebu te svojim radom, likom i djelom služe na ponos gradu iz kojeg su potekli.Činjenica je da ima puno Riječana koji žive i rade u Zagrebu, koji nažalost nisu unutra, jer godina ima samo dvanaest mjeseci, ali smatrajmo da je ovaj kalendar posvećen svima njima.
Zadatak snimanja na sebe je preuzeo fotografski vrsni dvojac Mara Bratoš i Damir Fabijanić, a pred njihovim objektivima pozirali su sljedeći riječki dečki:
Fernando Soprano, PR savjetnik Mirza Džomba, sportašSilvije Novak, arhitektProf. dr. sc. Marin Stančić, liječnikGoran Ogurlić, novinar i urednikVanja Cuculić & Damir Bralić, dizajnerMarko Benvin, PR menadžerIvica Prtenjača, književnikBranimir Lazanja, kreativni direktorZoran Mrvoš, modni dizajnerStjepan Krajina, fizioterapeutEdvin Liverić, glumacIvan Lupić, menadžer
Kalendar je snimljen na lokacijama Muzeja za umjetnost i obrt koji je zdušno podržao projekt i za potrebe snimanja ustupio svoj interijer i stalnu postavu, u trenutku snimanja upotpunjenu izložbom Dalibora Martinisa i njegovim nadahnutim intervencijama u stalni postav MUO, što je doprinijelo vizualnoj kvaliteti i atraktivnosti kalendara. Svi sudionici nastanka projekta, kao i autori fotografija Bratoš-Fabijanić, radili su pro bono.
Ovogodišnji ukupni prihod od prodaje kalendara po cijeni od 45 kuna bit će ravnopravno usmjeren Domu za djecu i mlade Kraljevica – Oštro kao i Centru za autizam Rijeka, koji je upravo u procesu završnog uređenja novog prostora za svoje štićenike.
Prodaja kalendara će se, s obzirom na temu, paralelno odvijati u Rijeci i Zagrebu. Na štandu na riječkom Korzu, te na štandu na zagrebačkom Zrinjevcu, ove će godine u prodaji biti 2.500 primjeraka kalendara koje će prodavati volonteri - „stari“ i „novi“ riječki dečki, partneri, prijatelji te osobe iz javnog života.
Humanitarni projekt Riječki dečki
Prvi kalendar „Riječki dečki“ izdan je 1996. godine na temu „dečki iz susjedstva“. Otada do danas u kalendaru je sudjelovalo preko 200 sudionika - riječkih dečkiju, koji su za potrebe ovog humanitarnog projekta ustupili svoje vrijeme, lik i djelo. Iz godine u godinu kalendar je ugostio „dečke“ različitih karaktera, dobi i zanimanja. U njemu su tako svoje mjesto pronašli: dečki iz susjedstva, brucoši, sportaši, branitelji, doktori znanosti, dečki iz medija i marketinga, kulturnjaci, ragbijaši, a prošle godine i dečki koji znaju dobro kuhati (a nisu kuhari)...
Svake godine dečke su fotografirali istaknuti fotografi među kojima su bili: Rino Gropuzzo, Egon Hreljanović, Lidija Mataja, Ivan Fabijan, Petar Fabijan, Lea Matković, Damir Fabijanić, Damir Škomrlj i Mara Bratoš.
U prodaju i promociju kalendara na riječkom Korzu, svake su se godine, osim djelatnika Libre - realizatora projekta, uključivali i sudionici – aktualni riječki dečki, kao i oni iz prijašnjih godina. Prodaju su također podržale i brojne osobe iz javnog života, naši prijatelji i partneri, te sve brojniji volonteri, a već tradicionalno, podršku kalendaru pruža i Grada Rijeke i riječki gradonačelnik Vojko Obersnela, koji svake godine prodaje prve primjerke.
O rastu projekta i njegovoj prihvaćenosti od strane javnosti, govori i činjenica da kalendar bilježi konstantan rast tiraže od početnih 200 do ovogodišnjih 2500 primjeraka.Kako bi kalendar razvio jedinstven i prepoznatljiv stil, svih je ovih godina držao određene standarde. Tako su svake godine kalendari tematski određeni, sadrže visokokvalitetne crno-bijele - art fotografije, zastupaju komunikacijski dizajn, brižljivo odabiru svoje sudionike - riječke dečke, ugošćuju poznate hrvatske fotografe, a popraćeni su regionalnim i nacionalnim medijima koji kroz izvješćivanje pomažu u uspješnosti akcije.
Humanitarni karakter projekta od samog početka bio je usmjeren prema djeci s posebnim potrebama - Domu za djecu i mlade Kraljevica – Oštro. Svake je godine cjelokupan prihod od prodaje uplaćen Domu, što je doprinijelo kvaliteti života i boljoj edukaciji njegovih malih štićenika. Osim financijske pomoći, tijekom svih proteklih 13 godina projekt im je pomogao u pojavnosti i stvaranju prepoznatljivosti prema javnostima, što im je omogućilo lakšu komunikaciju njihovih potreba prema javnostima te rezultiralo dodatnim donacijama.
Tijekom godina kalendar je postao pravi know how i za druge slične humanitarne projekte novijeg datuma. A svih ovih godina svoju podršku nam pruža i Grad Rijeka.
Idejni začetnik projekta i kreativna direktorica kalendara je Dunja Pavešić, a iza ukupne realizacije stoji Libra, agencija za tržišnu komunikaciju u kojoj Dunja djeluje kao kreativni direktor, a koja na ovaj način želi doprinijeti zajednici te poticati svoju društvenu odgovornost.