Sve je počelo treći tjedan škole kada je dva dana dolazila doma sva tužna i nezadovoljna. Tada sam je pitala da mi ispriča što se dogodilo. Ona mi je rekla da su birali predsjednika razreda i da su kandidati bila ona djeca koja su najbolje nacrtala crtež i dobila "bravo", a ona ga nije dobila i nije joj bilo jasno zašto kad se je potrudila. Ja sam pregledala crtež i vidjela da ga je stvarno lijepo nacrtala i nisam znala kako da joj objasnim zašto nije dobila bravo kada ni sama nisam znala na to odgovor. Došao je vikend i ona je na to zaboravila. U ponedjeljak se ponovila ista stvar. Došla je doma iz škole i rekla da opet nije bila izabrana za izradu nekog plakata za Konzum, po istim kriterijima tko najbolje nacrta crtež i da su bila izabrana ista djeca koja su bila izabrana i prije. Ja imam dva pitanja, da li trebam razgovarati sa učiteljicom i pitati je o čemu se tu točno radi i kako da djetetu objasnim takvu situaciju? Unaprijed se zahvaljujem. MH
Poštovana,
polazak u školu često je za dijete vrlo stresno razdoblje u kojem se možda i po prvi puta susreće sa snažnim izvorima frustracija. Vi kao roditelj morate imati na umu da je nemoguće da Vaše dijete bude stalno zadovoljno i sretno. Za njen razvoj vrlo je važno i da plače, ljuti se, bude tužna...
Upravo ta psihička bol važna je za očuvanje psihičkog zdravlja djeteta. Zadovoljavajući svaki njihov prohtjev i izbjegavajući svaku mogućnost da budu uznemirena i frustrirana oduzimamo djeci priliku da nauče kako savladati prepreke u životu, kako doći do onoga što žele, kako se utješiti kad nije po njihovom.
U želji da pozitivno utječu na samopoštovanje djeteta, neki roditelji pretjerano hvale i dive se svakom djetetovom postupku. No, djetetovo samopoštovanje se ne razvija na ovaj način, već poštivanjem djeteta te poticanjem njegova truda da dođe do određenog uspjeha.
U situaciji koju opisujete svakako treba uzeti u obzir mogućnost da su druga djeca zaista imala uspješnije crteže od Vaše djevojčice. Znam, teško je to prihvatiti. Svi mi želimo da su baš naša djeca najbolja i najuspješnija u svakoj aktivnosti. No, to nije uvijek tako.
Važno je da ohrabrite svoje dijete i objasnite joj da se trudi i vježba više i jače od drugih i da će na taj način doći do uspjeha. Pohvalite trud a ne rezultat.
Zaista mi je teško vjerovati da učiteljica ima nešto „osobno“ protiv Vaše djevojčice. Smatram kako za sada nema potrebe dogovarati razgovor s učiteljicom. Međutim, ukoliko ćete imati osjećaj da se takve ili slične situacije ponavljaju i da je Vaše dijete zakinuto u nečem svakako možete porazgovarati i s učiteljicom.
Stela Horvat, prof. rehabilitatorKabinet Korneo