Ja sam već na izmaku snaga, jer ne mogu svaki dan sjediti s njim i prepričavati mu lekcije. I zato smo u stalnoj svađi, narušen nam je odnos. On učenje, na žalost smatra kaznom, i stalno ponavlja: sad ti baš neću učiti. Pokušavam mu objasniti da uči za sebe, a ne za mene. Međutim bez uspjeha. Ne znam više sto i kako napraviti, što poduzeti. Nema ambicija, osim što voli sport i crtanje. Ali ne uzrujava se previše oko škole i obaveza, ja to radim umjesto njega. Jedino što sam primijetila da ponekad izostavlja slova dok piše, iako mu je rukopis jako uredan, čak i previše i jako sporo piše. Ali odbijanje učenja je već skoro pa patologija, i noćna mora, ne znam kako postići da sam sjedne i krene barem zadaću napisati, jer istog trenutka počne vikati: ja to ne razumijem! A nije ni pokušao sam. Kad mu ja objasnim i prepričam lekciju, voli da ga se ispituje, na taj način dosta upamti, ali ga frustrira rekla bih čim mora nešto sam pročitati i naučiti. Ja sam očajna, jako puno vremena mi oduzima s neučenjem, moljenjem da sjedne, nauči, a čitanje lektire mu je isto bauk. Puno više nauči sistemom ispitivanja, gledanjem primjera, iskustvom, ali za to zaista nemam svaki dan vremena. Hvala. Mama H.
Poštovana,
sve što opisujete ukazuje na to da vaše dijete ima neku teškoću u učenju. Otpor prema učenju koji je stvoren kod njega proizašao je iz činjenice da mu je učenje zbog nekog razloga teško te da ostvaruje lošiji rezultat od očekivanog pa nerado uči i marginalizira ga. To je naime njegov obrambeni mehanizam od frustracije koju mu učenje stvara. Očito je u slučajuVašeg sina potrebno napraviti procjenu dječakovih sposobnosti koja će otkriti što je u pozadini cijelog slučaja. S obzirom da navodite kako dječak ispušta slova, ne razumije pročitano, mnogo lakše uči ako mu vi čitate, potrebno je utvrditi radi li se možda o disleksiji.
U svakom slučaju, cjelokupna procjena dat će odgovore na mnoga pitanja i pokazati kako pomoći Vašem sinu (a i Vama). U našem Kabinetu možete obaviti procjenu. Također nudimo i pomoć u učenju na način da otkrijemo kakav je stil učenja vašeg djeteta i podučimo ga što učinkovitijim tehnikama učenja.
Nataša Čičin – Šain, prof. defektologKabinet Korneo