Znači u zaigranosti uopće ne sluša što joj tete govore, svugdje se penje i kad se jede šeće neće sjediti za stolom. Svaki dan nas u ovih tjedan dana upozoravaju da ju moramo naučiti da sjedi za stolom i da joj postavimo pravila jer je jako živa. Imamo kod kuće i bebu od 4 mjeseca ali nije problem u novoj bebi nego ona je takva živa. Ako ju kaznimo npr. kut ili joj uzmemo nešto ili joj ne damo slatkiš ili nešto, ona to ignorira po principu mogu ja i bez toga. Evo npr. luda je za dudom ali ju je bacila iza radijatora. Kako joj nije prvi put suprug joj je rekao da joj neće izvaditi dudu iza radijatora i da nema više dude i ona to prihvaća kao da se prije toga nije derala ali doslovno derala svaki put kad smo joj rekli nema dude. Jednom je u snu pitala za dudu. Zanima me kako se postaviti kako da joj postavim pravila koja će se moći primjenjivati i u vrtiću. Hvala
Draga mama,
prema tome kako ste opisali Vašu djevojčicu čini se da ona ima pojačanu razinu aktivnosti što je jedna od karakteristika temperamenta, a odnosi se na djetetovu fizičku aktivnost – kreće li se dijete puno ili je uglavnom mirno i ne aktivno. Djeca koja imaju pojačanu razinu aktivnosti imaju poteškoća s mirnim sjedenjem te češće trče i skaču. Stoga nije neobično da ponašanje Vaše djevojčice može zadavati poteškoće tetama jer se u vrtičkoj strukturi ponekad od djece očekuje da izvršavaju neke mirnije aktivnosti ili da sjede na mjestu neko vrijeme. Temperament je nemoguće potpuno promijeniti, ali je moguće u nekoj mjeri uvježbati određena ponašanja kako bi bila prihvatljivija. Vjerujem da Vam ni doma nije lako postići to da ona sjedi za stolom neko duže vrijeme, ali to je nešto što možete iz dana u dan uvježbavati i malo po malo produljivati vrijeme sjedenja za stolom.
Što se tiče pravila koja bi vrijedila i u vrtiću i doma, ona ne moraju nužno biti ista jer djeca mogu shvatiti da na različitim mjestima vrijede različita pravila. Ono što je puno važnije jest da i Vi, a i tete u vrtiću budu vrlo jasne i dosljedne u postavljanju granica. Odnosno da se granice postavljaju uvijek za iste stvari te da se posljedica izvrši neposredno nakon nepoštivanja granice.
Više o postavljanju granica pročitajte ovdje: Poticanje djetetove samokontrole i usvajanje kućnih pravila davanjem izbora.
Sretno!
Tea Kneževićmagistra psihologije, praktičarka terapije igrom