Žena, majka, poduzetnica

Nakon 25 godina rada u financijama, sreću je pronašla u modi

Zagrebački concept store u kojem možeš pronaći dizajn skandinavskih dizajera, ovih je dana proslavio 5. rođendan a mi smo razgovarale sa ženom koja je pokrenula ovu uspješnu modnu priču – Anom Ivančić

BeFunky-collage.jpg
Foto: Damil Kalogjera

Znamo da poduzetnik u Hrvatskoj nije uvijek lako biti, pa nam je zato drago čuti za uspješne poslovne poduhvate, a osobito smo inspirirane ukoliko se radi o ženi poduzetnici koja je svojim dugogodišnjim trudom, radom i disciplinom dokazala koliko toga se može ostvariti – samo kada se hoće. U tom kontekstu smo povodom pete godišnjice otvorenja zagrebačkog Garderoba Concept Storea razgovarale i s vlasnicom i osnivačicom – Anom Ivančić.

Naime, Ana je zagrebačka poduzetnica čija nas životna priča inspirira da slijedimo svoje snove. Nakon 25 godina rada u korporativnom sektoru financija, Ana je odlučila da je vrijeme za novi početak, svježi start u životu – te je odlučila slijediti svoju vječnu ljubav, modu. Nakon što je tako provela čak 15 godina na mjestu predsjednice uprave financijske institucije, odlučila se za veliki zaokret te je krenula u projekt otvaranja Garderobe, danas poznate modne destinacije koja ima dvije adrese, onu u Zagrebu i u Rovinju.

Izlazak iz zone komfora

Iako bi se nekima Anin poslovni pothvat inicijalno mogao učiniti kao nesmotren i hrabar, ona je svojim primjerom dokaz kako se svi snovi mogu ostvariti samo ako u njih dovoljno vjerujemo, spremni smo zasukati rukave i naravno, imamo dobro razrađen biznis plan. Danas je upravo Ana zaslužna što su hrvatskim ljubiteljima mode dostupni ekskluzivni primjerci slavnih danskih i švedskih modnih dizajnera, parfemi, dizajnerski nakit i brojni drugi modni dodaci s potpisom skandi fashion brendova.

Kako je Garderoba proslavila svoju petu godišnjicu djelovanja, ta je sretna obljetnica bila idealan povod za ovaj intervju.

Image
Foto: Damil Kalogjera

„Ideja o otvaranju konceptualne trgovine, svojevrsnog mjesta sastajanja oko teme mode, odjeće i svega što je s tim povezano kuhala se u meni godinama. Sazrela je, međutim, tek kada se francuski dioničar čije sam osiguravajuće društvo vodila preko deset godina, odlučio povući s hrvatskog tržišta i prodati naše društvo drugom osiguranju.  Tada sam počela razmišljati u kojoj banci ili osiguranju bih voljela nastaviti karijeru i shvatila da u tom sektoru za mene više nema pravih izazova, te ako želim nešto novo, moram potpuno izaći iz zone komfora i krenuti u nekom drugom smjeru“, započinje nam pričati svoju priču Ana.

Skandinavski stil na ulicama Zagreba

Cijela stvar se konceptualno razvijala sporo, ali u praksi poprilično brzo. Pojavio se slobodan poslovni prostor u Martićevoj ulici, Ana ga je otišla pogledati – i donijela je odluku. Četiri mjeseca od otkrivanja tog prostora u centru Zagreba otvorena je Garberoba, prava modna oaza.

„Garderobu sam od samog početka zamislila kao mjesto na kojem će se u ugodnoj atmosferi moći isprobavati i birati odjeća, obuća i modni dodaci, isprobavati nakit i parfemi, tražiti savjet i provesti ugodne trenutke druženja uz kavu ili čašu pjenušca. Ukratko, Garderoba je zamišljena kao mjesto na kojem su objedinjena sva moja pozitivna iskustva kupnje koje sam doživjela na brojnim putovanjima po svjetskim metropolama, a koja su mi u Zagrebu nedostajala“, govori Ana te dodaje kako joj je bilo bitno kroz Garderobu kupcima prenijeti iskustvo slow shoppinga, koje se bazira ne samo na shoppingu kao takvom već na cijelom iskustvu i užitku isprobavanja i komentiranja odjeće.

Ono što posebno izdvaja Garderobu od ostatka modnih concept storeova na našem tržištu je bogata ponuda skandinavskih dizajnera. Upitali smo stoga Anu kako je uopće došla na ideju da svojim poslovanjem reprezentira te, mnogim Hrvatima, slabije poznate high end brendove.

„Prvih nekoliko brendove koje sam dovela prije pet godina u velikoj su mjeri bili oni koje sam poznavala i osobno nosila, međutim veliku sam većinu naše današnje ponude otkrila upravo na Tjednima mode, istražujući ponudu u trgovinama Kopenhagena. Specijalizacija za skandinavske modne brendove odgovarala je mojoj osobnoj estetici i stilu, a njihova se popularnost globalno poklopila upravo s prvim godinama rada Garderobe.Svaki komad odjeće koji nudimo u Zagrebu i Rovinju osobno sam odabrala i to vođena kriterijem vlastite estetike koja je prisutna u svemu što čini Garderobu. To znači da biram isključivo komade koji mi se sviđaju, a da pri tom ne mislim samo na one koje bi odabrala za vlastiti ormar, jer takvih ima u svakoj kolekciji tek nekoliko“, objašnjava nam svoju modnu viziju.

Inače, Ana naglašava kako je oduvijek bila velika zaljubljenica u modu i modne dodatke, a osobitu pažnju posvećuje nakitu. Njezina je povezanost s modnom industrijom zapravo generacijska, jer je njezina baka bila suradnica Žuži Jelinek te je i sama imala modni salon, pa je tako Ana odrastala okružena tkaninama i koncima, krojačkim priborom i nacrtima krojeva.

„Kako sam od malena pokazivala sklonost vlastitom izričaju kroz odijevanje, a u Jugoslaviji nije postojalo niti izbora niti mogućnosti kao što to imamo danas, tijekom srednje škole sam znala prepravljati staru odjeću. Zapravo je odjeća oduvijek moja strast. Tako sam odluku o poslovnom zaokretu povezala s onim što oduvijek volim i vjerujem da je upravo to bio ključ uspjeha“, otkriva nam.

„Ne vjerujem u slijepo praćenje trendova, već mislim da odjeću trebamo prilagoditi svojoj vlastitoj estetici, dobi i konstituciji tijela, te vodeći računa o odjeći koju već imamo u ormaru. Kombiniranje odjeće i raznih modnih dodataka za mene je svakodnevna kreativna igra, kojom izražavam svoje raspoloženje, ovisno o aktivnostima koji taj dan preda mnom stoje“, govori nam te dodaje kako je tijekom dugih godina rada u korporativnom sektoru naučila kako kombinirati strogu, poslovnu estetiku s unikatnim komadima koji govore o osobnosti osobe koja ih nosi.

S obzirom da je posve jasno kako je Garderoba modni uspjeh na našoj sceni, zanimalo nas je i kako se situacija s pandemijom koronavirusa odrazila na poslovanje. Ana nam je tako otkrila da je period 2020., kada smo se svi tek privikavali na „novo normalno“ bio vrlo izazovan i pun neplaniranih zaokreta, kao i da takav scenarij nitko nije mogao predvidjeti – pa su se rješenja za novonastalu situaciju trebala smišljati u datom trenutku.

Tako je Garderoba dobila i svoj web shop.

„Najvažnije je da me umiruje pomisao kako nam web omogućuje da spremnije dočekamo svaku potencijalnu situaciju u kojoj bi bili spriječeni normalno poslovati u Zagrebu ili Rovinju. Glavne lekcije koje sam osobno dobila u poslu i u životu kroz sve što smo zbog pandemije, a onda i potresa prošli je ponovno ta do koje je mjere život nepredvidiv. Međutim, duboko vjerujem da iz svega što nam se događa u konačnici možemo i trebamo izvuči nešto pozitivno za budućnost“, govori Ana.

Image
Foto: Damil Kalogjera

Za ovu uspješnu, inspirativnu poduzetnicu novi izazovi samo su pokretač koji ju gura naprijed. Ona poduzetništvo opisuje kao pokušaj pronalaženja novog, uspješnog modela poslovanja u zadanim okolnostima – pa ma kakve one bile. Kako se Anin recept za uspjeh zasad u više navrata i sfera života pokazao kao iznimno efektivan, upitali smo ju i koji su to glavni elementi koji jamče da će se stvari odviti onako kako to želimo – bilo da se radi o poslovnom ili o privatnom životu.

„Mislim da su to optimizam, upornost i vjera u vlastite sposobnosti. Svatko može na kratko osjetiti malodušnost, strah i beznađe, ali poanta je u prevladavanju tih emocija i nastavljanju dalje. Vjerujem da se u Hrvatskoj može uspjeti i da mnogi u problemima sustava zapravo pronalaze ispriku za pomanjkanje hrabrosti i vjere u svoje ideje. Puno ljudi se boji neuspjeha, a to je velika kočnica za kretanje u poduzetništvo“, govori nam.

Ključ je u balansu

Za kraj našeg intervjua, zanimao nas je i Anin osoban pogled na ono što danas muči mnoge poslovne žene – postizanje balansa između privatnog i profesionalnog života.

„Mislim da je balansiranje privatnog i poslovnog života stvar izbora, jer svatko od nas može napraviti i postići sve što stvarno želi. Meni je obitelj bila uvijek na prvom mjestu, ali sam i voljela i volim svoj posao. Jednostavno ne bih bila potpuna samo s jednom od te dvije komponente. Tako je balans došao prirodno, i danas mogu reći da u njemu nitko nije patio - ni obitelj ni posao. Naučila sam se vrlo rano biti jako organizirana, tako da u mom dnevnom rasporedu nikada nije bilo 'praznog hoda'. A najvažnije je bilo razumijevanje i pomoć supruga, pogotovo kad su djeca još bila mala. Danas mogu poručiti svakoj poslovnoj ženi da se ne boji imati i raditi ono što želi, jer mislim da je najgore jednog dana žaliti za propuštenim prilikama“, govori nam Ana, koja je osim uspješne poduzetnice i majka troje djece.

Otkrila nam je da su za nju najbolje životne investicije one uložene u vrijeme i energiju posvećenu obitelji i dragim ljudima. Kao što svi znamo, sve u životu prolazi i mijenja se, ali ljudi koji su uz nas dugo mogu biti konstanta, oslonac i podrška koja nam treba i u sretnim i u teškim vremenima.

„Mogu reći da sam ponosna na sve što sam do danas postigla, jer sam prevladala razne poteškoće i prepreke i kroz to sam se razvijala u ono što sam danas. Moj poslovni put je bio u najvećem dijelu uzlazan, što sam postigla prihvaćanjem novih prilika kad god su se ukazale i nepristajanjem na neke polovične situacije u kojima nisam bila zadovoljna. Kad se danas, nakon punih 30 godina radnog vijeka okrenem iza sebe, velika je stvar zaključiti da ništa ne bih mijenjala i da je sve što sam u poslu prošla imalo neki svoj razlog. Iz svega sam izašla snažnija, danas vjerujem u sebe i znam da mogu postiči sve ono što istinski i jako želim“, zaključuje ovim riječima Ana naši intervju, a mi možemo konstatirati samo to da je njezina životna i poslovna priča doista velika inspiracija mnogim poduzetnicama koje već koračaju ili se tek trebaju ohrabriti za ulazak u poslovni svijet – i to na velika vrata.